poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6659 .



Conversație în Babilonia
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Umberto_Eco ]

2009-10-06  |     |  Înscris în bibliotecă de Anca Bertesteanu



(Între Tigru și Eufrat, la umbra grădinilor suspendate,acum nu multe mii de ani.)
URUK: Îți plac cuneiformele astea? Sistemul meu de servoscriitură mi-a compus în vreo zece ore tot începutul din codul lui Hammurabi.
NIMROD: Ce este? Un Apple Nominator din Eden Valley?
URUK: Ești nebun? Pe-alea nu le mai plasezi nici la târgul de sclavi din Tir. Nu, e un servoscrib egiptean, un Toth 3Megis-Dos. Consumă foarte puțin, un pumn de orez pe zi, și scrie și în hieroglife.
NIMROD: Nu-i încarci memoria deloc.
URUK: Totuși asigură și formatarea în timp ce copiază. Nu mai ai nevoie și de un servoformatator care ia argila, îți modelează tăblița, o usucă la soare, pentru ca apoi să o incripționeze altul. El modelează, usucă la foc și scrie direct.
NIMROD: Folosește tăblițe de 5,25 coți egipteni și-o fi cântărind vreo șaizeci de chile. De ce nu-ți iei unul portabil?
URUK: Ce? Un monitor de-ăla caldeean cu cristale lichide? Treabă vrăjitorească.
NIMROD: Nu, un servoscrib pitic, un pigmeu african, crescut la Sidon. Știi cum sunt fenicienii, copiază totul de la egipteni, dar apoi miniaturizează. Uite: laptop, scrie și dacă-l ții pe genunchi.
URUK: Ce scârbos, și cocoșat pe deasupra.
NIMROD: Ce să-i faci, i-au inserat o placă în coloana vertebrală pentru backupul rapid. O biciuială și scrie direct în Alfa-Beta, vezi, spre deosebire de graphic mode folosește un text mode, cu douăzeci și unu de caractere faci tot. Compactezi codul lui Hammurabi pe câteva tăblițe de 3,5.
URUK: Și mai trebuie să-ți cumperi și un servotraducător.
NIMROD: Nici gând. Piticul are traducătorul încorporat, încă o biciuială și transcrie totul în cuneiforme.
URUK: Are și placă grafică?
NIMROD: Nici nu se poate altfel, nu vezi că e color? Cine crezi că mi-a făcut toate planurile pentru turn?
URUK: Dar ai încredere? Să nu se prăbușească totul.
NIMROD: Cum să nu. Are memorie Pytagoras-ul și Memphis Lotus-ul. Tu îi dai cotele în plan, o biciuială, iar el îți proiectează un ziggurat tridimensional. Egiptenii pentru piramide aveau încă nevoie de sistemul Moise cu zece comandamente, care necesita un link de zece mii de servoconstructori. Și nu erau chiar friendly. Hardware învechit pe care au trebuit să-l arunce în Marea Roșie, s-au ridicat până și apele.
URUK: Și pentru calcul?
NIMROD: Vorbește și în Zodiak. Îți arată într-o clipă horoscopul și what you see is what you get.
URUK: Costă mult?
NIMROD: Ei, dacă-l cumperi aici nu-ți ajunge nici toată recolta dintr-un anotimp, dar dacă ți-l procuri de la tarabagii din Byblos, îl poți obține pe un sac de semințe. Dar trebuie să-l hrănești bine, fiindcă, așa cum știi, garbage in garbage out.
URUK: Stai, mă descurc încă bine cu egipteanul meu. Dacă piticul tău e compatibil cu 3Megis-Dos al meu, n-ai putea să-l înveți măcar Zodiakul?
NIMROD: Ar fi ilegal, căci la cumpărare trebuie să juri că-l iei numai pentru uz personal... Dar de fapt toți o fac, haide, să-i conectăm. Numai să n-aibă al tău un virus, Doamne ferește.
URUK: E sănătos tun. Ce mă înspăimântă e însă că zilnic apare câte un nou limbaj și-n cele din urmă se va ajunge la confuzia programelor.
NIMROD: Fii liniștit, nu aici la Babel, nu aici la Babel.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!