poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6020 .



Ioana
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [diana vlase ]

2007-08-07  |     | 



Ioana
Tamara- patroana
Emly- cantareata ratata
Albert- capitanul
Victor- marinar
Tudor-marinar
Moise- tatal Ioanei


Un bar. Cateva mese. O scena mica in mijloc. Pe scena, o tanara imbracata tipator, interpreteaza afectata o piesa play-back.
La bar o doamna bine, trecuta de 35 de ani, machiata excesiv, inspecteaza zona. Printre mese, Ioana, o chelnerita firava, cu chip inocent si tinuta dezordonata, impusa, duce o tava cu bauturi la una dintre mese.
Intra trei barbati. Par a fi straini de loc. Doi dintre ei se aseaza la o masa, pozitionata central, al treilea inconjoara incaperea si se opreste in fata scenei. O aplauda zgomotos pe cantareata. Aceasta incearca o reverenta si iese. In drum spre masa, Albert se ciocneste de chelnerita, au un schimb de priviri.

Albert: Pft, ce cocina!
Victor: Nu-i asa ca-i frumos?
Tudor: Bine-am ajuns acasa!
Albert: (arata spre Ioana) Se stie in toata lumea, cele mai frumoase femei sunt acasa.
Victor: (saruta masa) Cele mai imputite localuri sunt acasa! Traiasca! Traiasca!
Tudor: Putina atentie, domnilor! Poate n-ati observat vanitatea, in chip de femeie.(isi indreatpa spatele, imitand-o pe Tamara)
Victor: Cum ar fi lumea, daca toate femeile ar fi tinere si frumoase?
Tudor: Mai buna?
Victor: Plictisitor de frumoasa.
Albert: Vorbiti ca si cum n-ati fi fost pe mare atata timp.
Tudor: Adevaratele valori, capitane...
Victor: Sa bem pentru ''adevaratele valori''!
Albert: Am simti o unda de ironie, Tudor?
Tudor: Deloc. ''Dar ce domni distinsi pe meleagurile noastre!''
Victor: Fara indoiala ca suntem distinsi, nu, capitane?
Albert: Fara indoiala. (Tamarei) Scumpa doamna, ati fi atat de draguta sa ne onorati cu prezenta cateva secunde?
Tamara se apropie.
Albert: Daca nu ma inseala simturile si privirea, dumneavoastra ati putea sa ne adapati inimile insetate de iubire...
Tamara: Ce doriti?
Albert: Cum sa facem sa gasim o domnita delicata si plina de umor pentru aceasta noapte? Doamna mea... in schimbul unei sume de bani si a unei sarutari de la ''el capitane'!
Tamara: N-am!
Tudor: Pentru inca un zero la suma, am indrazni sa intrebam, evident politicos, de talentata cantareata care tocmai a parasit sala.
Victor: Buna remarca.
Tudor: Dar daca ati avea trei cantarete, pentru setea fiecaruia, doamna, ati face trei oameni fericiti pentru eternitate.
Tamara: Nu m-a anuntat nimeni ca veniti. Am mai spus. N-am fete.
Albert: (aratand spre Ioana) Sau poate nu vad eu bine...
Tamara: Astea nu-s de dat. Astea muncesc. Cautati in alta parte.
Albert: (se apropie de Tamara) Daca ati sti cat am asteptat momentul asta, cum am visat, cum am transpirat, cum am mai dorit... doamna, de atata timp pe mari, printre valuri... (o mangaie pe mana) Amintindu-mi, ma trec fiori, ma chinuiesc vise, cosmarurile placerii, doamna mea, ajutor...
Tamara: Cu asa limba dulce, ai putea avea orice fata ti-ai dori. (arata spre ea)
Albert: Ma flatati. Nu as putea sa va cer nimic altceva dumneavoastra, dincolo de acest dans. (o invita pe scena) Imi permiteti?
Albert si Tamara danseza.
Tamara: Se intrevede inceputul unei nopti frumoase.
Albert: Pot doar sa sper.
Victor: Nici baba nu se misca rau.
Tudor: Da de unde...
Victor: Nu-mi mai arunca privirea asta!
Intra Emly la bratul lui Moise.
Moise: Ia uite, ca pe vremuri! Ce se mai dansa aici pe vremuri!
Emly: Mi se pare ca esti tare batran, cand vorbesti asa.
Moise: Iti arat eu batran! (o pisca de fund, Emly scoate un tipat, Albert si Tamara se opresc din dans)
Moise: Haideti, haideti, eliberati scena sa se poata desfasura talentata noastra artista.
Ioana: (celor doi barbati de la masa) Ce va aduc pentru gaturile voastre insetate?
Victor: Poate pentru buzele noastre insetate, ai avea ceva?
Tudor: Ceva tanar, proaspat...
Ioana: Bere sau votka, sau plecati.
Albert o conduce pe Tamara la bar si se intoarce la masa. O apuca pe Ioana de coapse.
Albert: Dati-mi voie sa ma prezint, scumpa domnita. Capitan Albert, este numele meu.
Ioana: Serios? Capitan e numele dupa tata?
Albert: Functia.
Iona: Bere sau votka, (spre Tudor si Victor) sau plecati.
Victor: Trei halbe de bere, draguta.
Ioana pleaca spre bar. Albert ramane cu ochii la ea.
Tudor: Toate muierile de aici sunt intepate?
Albert: Scoala veche, domnilor. De unde sa stiti? Femeia trebuie sa cedeze greu... dar bine.
Victor: Dar bine?
Albert: Gata, gata, liniste!
Ioana se intoarce cu berile.
Albert: Stii sa dansezi?
Ioana: Berile voastre...
Albert: Ai glezne frumoase, daca m-ai lasa, ti le-as saruta!
Ioana: Ai saruta si un scaun, daca ar fi sub o fusta.
Victor si Tudor rad zgomotos, ciocnesc. Iona pleaca, Alber iti bea halba si o tranteste pe masa.
Moise (care pata atunci a stat incremenit langa scena, admirand-o pe Emly) : Ce trantesti, prietene, asa? Te-ai ciupit? Du-te afara, daca ai chef de scandal.
Tamara: Ce s-a intamplat?
Ioana: Domnii au chef de foc, dupa atata apa...
Albert: Asa e! Sa ardem un chef!
Moise: Prietene, arde ce vrei dumneata, dar nu la mine-n carciumioara, fii bun!
Ioana se apropie de masa celor trei.
Ioana: Daca vreti sa mai ramaneti, nu faceti galagie.
Albert: Elena ar fi invidioasa pe frumusetea ta!
Ioana: Cine?
Albert: Elena din Troia! Pentru frumusetea careia s-a dus un razboi de zece ani.
Iona: Ai cunoscut-o?
Albert: Nu, draguta, a trait acum...
Iona: Atunci eu as fi invidioasa, pentru ca ea nu te-a cunoscut pe tine.
Ioana pleaca, se intoarce.
Ioana: Fa-mi un semn, si-ti aduc imediat ce poftesti, numai nu te mai da in spectacol.
Albert: Te poftesc!
Ioana: Iar incepi?
Tamara: Ce vor domnii, Ioana?
Ioana: Inca un rand.
Moise: De palme, daca nu se linistesc.
Emly: Papi, nu te enerva, hai sa iesim putin in noaptea asta senina, vrei?
Moise: Ioana, daca domnii nu sunt cuviinciosi, ma chemi indarat, le arat eu comportament...
Ionana: Stai linistit, tata.
Emly iese, la bratul lui Moise.
Albert face semn Tamarei, sa se aseze langa el.
Tamara: Trebuie sa recunosc, te misti foarte bine!
Albert: (serios) Doamna!
Tamara: Eu sunt o fosta mare balerina, dar tu... ce sa spun? Marea nu ti-a strepezit din arta, chiar deloc...
Albert: Doamna mea, poftesc...
Tamara: (zambind) Capitane...
Albert: (spre Ioana) La ea!
Tamara: E scumpa. E cea mai scumpa.
Tudor: Avem bani!
Albert: (lui Tudor) O vreau pentru mine.
Victor: Frate!
Tudor: I-auzi?
Albert: Imi place. Eu sunt capitan, nu trebuie sa va dau voua explicatii.
Tamara: Credeam ca te intereseaza ceva intr-adevar bun...
Albert: Cat?
Tamara: Cat ce?
Albert: Cat?
Tamara: Prea mult, e nepretuita.
Albert: Cat?
Tamara: Este un specimen rar, este copilul meu de suflet... si trup... Goleste-ti buzunarele!
Albert: Si e numai a mea?
Tamara: (rade) Si te las sa o vezi. Scoate banii!
Albert scoate toti banii pe care ii are si ii pune pe masa. Tamara baga jumatate in buzunar si o striga pe Ioana.
Tamara: Ioana, vino-ncoa!
Ioana: Da!
Tamara: Domnii vor sa le arati din obiceiurile locului. Astia sunt banii.
Ioana vrea sa ia banii, Tamara o loveste peste mana.
Tamara: Jumatate, jumatate, iubita mea copila.
Ioana: Da, doamna.
Ioana ia jumatate din bani si urca pe scena. Danseaza. Albert danseaza cu Ioana sub privirile admirative ale celor doi prieteni si suspiciile Tamarei.
Emly se intoarce si se aseaza la bar.
Victor: (spre Emly) Priveste-o cum sta!
Tudor: E o sirena!
Victor: O zeita!
Tudor: Un vis!
Victor: O reverie!
Tudor: O...
Victor: O fantasma. Am castigat. (Se ridica sa mearga la Emly)
Tudor: Nu ma las asa usor, partenere.(merge si el la bar)
Cei doi o incadreaza pe Emly. Albert merge la masa cu Ioana, Tamara ramane impasibila in coltul barului.
Tamara: Cu trei barbati la orizint v-ati inmuiat amandoua. Asa femei...
Emly: Asa este doamna, ce pacat! Ce te-ai fi inmuiat si tu, daca erai mai tanara. Ia spune-mi, ti-e ciuda?
Tamara: Sa treci sa canti, ca d-aia te platesc.
Emly: Ma plateste papi Moise, nu tu. Cant atunci cand ma roaga el.
Tamara: Ioana, suficient acolo... Sa vedem cine decide aici.
Tamara iese.
Albert: Sunt nebun.
Iona: Da, esti... Dansezi ca un nebun. Vreau sa spun, foarte pasional.
Albert: Nu, nu. Sunt nebun. M-am indragostit.
Ioana: Te-ai indragostit?
Albert: Da, ca personajele din carti. Te iubesc!
Ioana: Ma iubesti asa, intr-o zi?
Albert: Nu stiu, nici nu vreau sa-mi explic.
Ioana: Incet, capitate. Berea urca repede, intr-o secunda...
Albert: Intr-o zi, intr-o ora, intr-o secunda, ce conteaza? Tu ma auzi? Te iubesc. Stabilit. Sunt nebun.
Ioana: Las' ca-ti trece la rasarit.
Albert: Poate ca nu..
In spate.
Tudor: Capitanul isi arata din nou talentele.
Victor: Cat timp ii dai?
Emly: Cui?
Tudor: Fetei. O sa-i pice in brate.
Victor: Zece minute?
Tudor: Pe ceas.
Emly: Nu cred, dar va las sa va convingeti. Nu o cunoasteti pe Ioana.
Victor: Nu il cunosti pe capitan.
Emly: Si nici pe scorpia de Tamara.
Tudor: Dar care-i treaba ei, aici?
Emly: Noi, papi, voi, bautura, dezmatul si jegul, pentru tot si toate, raspunde Temara. E un fel de Dumnezeu, sau mai bine zis, un fel de dracu'. Ea e sefa. Nu ne lasa in ploaie sau vant pe nici unul, dar ne face viata o furtuna.
Victor: Interesant.
Tudor: Aproape incitant.
Victor: Auzi? De ce ma completezi tot timpul?
Tudor: Pentru ca tu vorbesti mai repede.
Victor: Insuficient.
Tudor: Pentru ca tu spui ceea ce eu gandesc.
Victor: Atunci taci.
Tudor: Daca ai tace tu...
Victor: N-ar vorbi nici unul.
Emly: Domnilor...
Victor: Asa este... ne spuneai de... hai mai bine sa vorbim despre tine.
Tudor: Despre chipul tau.
Victor: Despre vocea ta.
Tudor: Despre minunea de a fi femeie.
Emly: O femeie este jumatate ego, jumatate vanitate. Mint. O artista ca mine e asa. Femeile comune nu ma preocupa.
In fata.
Albert: De ce te opui?
Ioana: Pentru ca stransoarea ta ma incalzeste si ochii tai ma ard.
Albert: Te iubesc.
Ioana: Nu, nu... fierbinti si alunecosi. Poate nici pana maine nu va dura si se vor aprinde dupa o alta femeie. Tamara ma iubeste.
Albert: Haide cu mine.
Ioana: Unde?
Albert: Pe mari... Vei fi iubita capitanului!
Ioana: (un moment de luciditate) Ia uite cum ma ia pe mine valul. Eu sunt o barcuta.Ce-mi trebuie mie o corabie? Iubita capitanului? Domnule, vrei o femeie care sa te tina treaz in noaptea asta... asta era lumina din ochii tai.
Albert:( o trage si o saruta) Iarta-ma dar nici nu te auzeam... ma visam departe cu tine, pe o insula...
Ioana: Poate vine Tamara... sau tata.
Albert: Tatal tau?
Ioana: Tatal meu, sotul Tamarei, iubitul Elenei, spune-i cum vrei. Clientii ii spun Moise si mai nou Papi.
Albert: O sa te cer de la tatal tau.
Intra Tamara. Ramane in usa.
Albert: Oare mi se pare mie sau chiar esti atat de delicata, de pura, cum te vad eu? Parca esti inramata in flori de aur, Ioana.
Tamara vine si o ridica cu forta.
Tamara: Prea multe pahare, capitane. (Ioanei) Fii cuminte, doar nu ai vrea sa ma superi, nu?
Ioana: Il ascultam numai.
Tamara: Tu stii cine te iubeste aici. Stii pe cine nu ai voie sa tradezi. Copila mea, saruta-ma.
Tamara o saruta bland si apasat pe Ioana, Albert, Victor si Tudor raman inmarmuriti, Emly rade, Ioana iese.
Emly: Valurile v-au indepartat de prezent. Ce v-a facut apa sarata, domnilor? Ce priviti ca la circ?
Victor: (dezgustat) Dar voua ce v-a facut saracia?
Emly: Ne-a taiat aripile nemuririi si granitele realitatii. Ah, daca tot am ajuns aici, stiti ce mi-as dori?
Tudor: Ce?
Victor: Ce?
Emly: Sa va lasati viata dincolo de usa si sa uitati de voi. ( ii saruta pe obraz pe fiecare in parte) Sa dansati pe muzica mea.
Victor: Aici nu ar fi ciudat, nu-i asa?
Emly: Deloc.
Victor: De ce nu? (lui Tudor) Imi permiteti, doamna?
Tudor: Cu deosebita placere, doamna.
Victor: Domnisoara, va rog.
Tudor si Victor danseaza, Emly canta.
Tamara: Daca ei danseaza, am putea...
Albert: N-am putea. Nu stiu cine esti, dar nu-mi placi deloc.
Tamara: Cine sunt? Sunt singura femeie disponibila in aceasta seara.
Albert: As prefera sa fiu cu 20 de barbati in valurile sarate ale marii decat o noapte cu tine.
Tamara: Nepoliticos, capitane. Sa nu ne ambalam.
Albert: Da-mi sa beau.
Tamara: As prefera sa adap o cireada intreaga de boi decat sa-ti ud tie gatul.
Albert: He,he,he.
Tamara: Dansam?
Albert: Mai bine bem... pe urma dansam.
Tamara merge la bar si ii mai aduce inca un pahar apoi se aseaza langa el.
Tamara: Bine ai venit, capitane.
Albert: (zambeste amar) Bine v-am gasit. Ioana?
Tamara: E cu neputinta. E a mea.
Albert: A ta.
Tamara: Exact.
Albert: Si tu a cui esti?
Tamara: A cui stie sa ma pretuiasca.
Albert: Lasa-ma sa ghicesc. Esti de nepretuit.
Tamara: Docil.
Albert: Frumos.
Tamara: Adevarat.
Albert: Si mosu'?
Tamara: Ce tristete diluata e batranetea.
Albert: Da.
Tamara: Dansam?
Albert: Hai.
Albert ii coboara pe Victor si pe Tudor de pe scena, acestia o iau pe Emly in brate si ies. Emly tipa chicotind. Albert, fascinat cumva de puterea cuvantului si sub aburii alcoolului o priveste altfel pe Tamara. Danseaza impreuna erotic.
Intra Ioana. In coltul scenei:
Albert: (infierbantat) Esti a mea. Spune-mi ca esti a mea.
Tamara: Da, capitane. Astazi sunt a ta.
Albert: Promite-mi ca esti a mea.
Tamara: Sunt. Jur ca sunt.
Ioana se simte tradata din ambele parti. Este in incapacitatea de a reactiona.
Albert: Iubita mea.
Tamara: Vezi?
Albert: Tu sa taci! Ioana, iubito, dansam, nu am ce sa...
Tamara: Vezi, Ioana? Cate dovezi mai vrei?
Ioana: Ca sa ce? Ca sa stiu ca te culci cu toti barbatii care te vor pentru o noapte? Sunteti perfecti unul pentru celalalt.
Tamara: Taci. Cum iti permiti? Vino aici.
Ioana se urca pe scena. Tamara ii da bretelele de la bluza jos, o saruta pe umeri. Ioana ramane inmarmurita. Pe toata scena Ioana nu se misca.
Tamara: Haide, capitane, nu te sfii.
Capitanul o mangaie pe Ioana, apoi pe Tamara.
Danseaza toti trei.
Intra Moise plangand.
Moise: Asa sunt toate ,domnule, niste usuratice. S-a dus cu tovarasii dumitale. Galusca mea a plecat cu marinarii. Batranete, batranete.... Domnule, daca mai aveam si eu bratele si puterea dumitale... of, Tamara, tu ramai iubirea vietii mele.
Tamara: Hai, sictir.
Albert: Domnul meu, imi cer scuze in numele prietenilor mei, dar daca imi permiteti, galusca dumitale nu prea are abilitati muzicale.... nu are de ce sa va para rau.
Moise: Pardon, ma jigniti.
Tamara: Adevarul,batrane. Ca un pui congelat.
Albert: Intocmai.
Moise: Invidia si multele ei fete. In loc sa imi ascultati suferinta! Ce cloaca de gandaci intretin. (zambeste amar) Domnule, sa va aduc o bautura fina... sa storc ultima picatura si e gata paharul...
Moise iese.
Tamara: Bautura i-a mai ramas.
Ioana: Sarmanul tata.
Albert: Sarmanul de mine.
Ioana: (cu ura) Sarmanul de tine!
Albert: Ce sa fac, doamnelor, daca amandoua sunteti frumoase, interesante, carismatice? Una mai frumoasa ca cealalta.
Tamara: Una mai dornica.
Ioana: Ca cealalta.
Albert: Ifose, Ioana. De unde sa intretinem noi coduri morale intr-un loc ca asta? N-ai auzit ce-a zia Papi? "Cloaca de gandaci".
Ioana vrea sa plece.
Tamara: Se numeste dragoste, capitane, priveste!
Albert: Ioana, ma iubesti?
Ioana: Vreti ceva de baut?
Cei doi fac semn ca nu.
Ioana: Atunci eu nu mai am de ce sa raman.
Albert: Hai, vino langa mine, fiara neimblanzita.
Tamara: Hai vino, Ioana, capitanul vrea sa ne iubeasca.
Albert: Pe una mai mult.
Ioana: Decat pe cealalta.
Se aude o impuscatura.
Albert: Ce s-a auzit?
Tamara: O impuscatura.
Ioana vrea sa iasa.
Tamara: Stai aici. Merg eu. Capitane, te rog. Albert si Tamara ies.
Ioana: Cine stie ce-o fi... (se aseaza la o masa si se gandeste la capitan) Stapanul marilor, dornic de magaierile oricui, pana si de mangaierile ei. O urasc. Am sa plec de aici. Dar nu cu el. Am sa plec cu un... ce ochi frumosi si scaparatori. La dracu' sa-l ia. L-as fi lasat sa ma iubeasca. Lua-r-ar dracu'.
Intra Victor si Tudor.
Victor: Unde sa fi fugit?
Tudor: Unde e toata lumea?
Ioana: Ce este?
Victor: Interpreta voastra...
Ioana: Unde este? Ce-i cu ea?
Tudor: Pai asta intrebam si noi.
Victor: (soptit) Vrea sa plece de aici...
Tudor: Ca a fost cineva...
Victor: Dar il iubeste pe bosorog.
Tudor: Si a zbughito ca un iepure de ses.
Victor: Eh, capricii de artista.
Tudor canta.
Victor: Draguta, ceva de baut ca am alergat in jurul bodegii de ne-au iesit ochii.
Ioana merge la bar. Intra Emly.
Emly: Unde e Papi?
Victor: Uite-o!
Tudor: S-a impuscat. Am auzit noi de afara o impuscatura. Batranului i s-a luat cu binele.
Emly: Unde e Papi, Ioana?
Ioana: Te cauta in beci, printre sticle.
Emly iese.
Tudor: Capricii de artista.
Victor: Oricum canti fals.
Ioana le aduce paharele.
Tudor: Unde e capitanul?
Ioana: In spate, cu Tamara.
Victor: Cu cine?
Ioana: De unde s-a auzit impuscatura?
Tudor: De aici, nu?
Ioana: Nu stiu.
Intra Albert.
Ioana: Tata?
Albert: E cu Tamara... Ioana, nu mi-ai raspuns la intrebare.
Ioana: Ce intrebare?
Albert: Vii cu mine?
Ioana: Esti nebun. De ce as veni?
Albert: Am putea cutreiera marile impreuna, am putea sa...
Ioana: Prea multe carti, prea multe nopti singur peste valuri si sub stele.
Albert: Asa este, prea multe. Nu te las. N-ai de ce sa ramai. N-ai ce sa pierzi.
Ioana: Nu mai insista (moale)
Albert: Da-mi mana, acum.
Tudor: Sa mergem, capitane, e tarziu.
Victor: Tarzie, betie, singuratate.
Albert: Acum , Ioana. Nu-ti promit nimic. Vreau doar sa vad chipul asta scaldat in lumina fiecarui asfintit.
Victor: Hai, capitane.
Ioana: Nu pot. As vrea, macar pentru o noapte. Nu. Ce fac? Asa ii multumesc eu pentru... n-o pot lasa singura. Ce e ea fara mine?...O sa fie bine, ea e puternica, ea m-a invatat sa urasc. Da, ea m-a facut sa o urasc, sa...(lui Albert) Nu pot! Pleaca!
Albert se indreapta spre iesire.
Ioana: Nu! Acum! Acum!
Albert o imbratiseaza, o saruta.
Ioana: Te iubesc, tata....(rece) Tamara...
Victor, Tudor, Albert cu Ioana in barte, ies.
Se aude un cantec tare.
Intra Tamara.
Tamara: Ca la nebuni. Unde or fi?
Intra Emly.
Emly: Unde e Papi?
Tamara: Cauta-l.
Intra Moise.
Moise: Unde ai fost?
Emly: Tu sa imi spui.
Moise: Pai de unde sa stiu eu?
Emly: Pai te-am cautat pe tine.
Tamara: Unde e Ioana?
Moise: (lui Emly) Hai canta ceva.
Emly canta. Atosfera anosta, ca la inceput.
Tamara: Unde e Ioana?
Moise: P-afara trebuie sa fie. E o noapte asa senina.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!