poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4683 .



PLICTISEALA
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mayia ]

2004-05-15  |     | 



PLICTISEALA

de Mayia Iusuff



EXTERIOR.PRIMAVARA-BULEVARD-ZI

Iordache (30) se intoarce plictisit de la lucru. Mersul lui taras plimba praful de colo-colo. Se descheie la cravata. Isi da haina jos si o arunca pe o banca. Se asaza. Isi aprinde o tigara. Isi asaza coatele pe genunchi si capul in palme. Ramane asa pret de un minut- doua.

O talpa calca peste o piatra jumatate infipta intr-o pata de pamant. Piatra incepe sa-i zgandare privirea. Se apleaca si o scoate de la locul ei. O arunca. Se ridica si isi vede de drum.


La un moment dat un trecator grabit rau da peste el si il face sa cada.

IORDACHE:
(strigand plin de nervi)
Dementule...vezi pe unde mergi!!!

TRECATORUL:
(indiferent-fara sa intoarca capul)
Du-te dracului!

Iordache plin de praf si de nervi se ridica si constata ca are pantalonul rupt in genunchi si o rana foarte adanca in dreptul rotulei. Se uita in jur. Nu sesizeaza nimic care sa-i fi putut provoca o astfel de rana urata.


INTERIOR.CABINET MEDICAL-SEARA

MEDICUL:
(in timp ce consulta rana)
Domnule...ai cazut cu genunchiul intr-o piatra! Trebuie sa facem o radiografie. Rana este foarte urata si mi-e teama de un cheag de sange sau vreo fisura a rotulei.

IORDACHE:
Dar...(descumpanit si vadit incurcat de noua complicatie)...este chiar necesar? E doar o zgarietura pana la urma urmei.

MEDICUL:
Domnule, eu ti-am spus ce trebuie sa faci daca vrei sa-ti fie bine. Dumneata faci ce doresti! Si asa...nu am mai pomenit pana acum o mai mare stupizenie de accident.

IORDACHE:
Aveti dreptate domnule doctor...sa cazi intr-o piatra..! Mai rar!Hahahhahaha...(izbucneste intr-un hohot de ras)

Medicul ii scrie trimiterea pentru radiografie si I-o inmaneaza.

IORDACHE:
Va multumesc domnu’ doctor. Sa traiti!
MEDICUL:
Sa fii sanatos! Urmatorul….


INTERIOR. SUFRAGERIE-SEARA-2 zile mai tarziu

Iordache sta tolanit cu piciorul in ghips intins pe un scaun. Isi ia analgezicele.Pe fundal se aud stirile locale de la postul de radio din oras.

VOCE REPORTER:
Un grav accident s-a petrecut pe bulevardul din centrul orasului.Doi morti si un ranit grav este acum in coma la Spitalul Judetean din cauza coliziunii dintre un autoturism si un transporter.

Iordache da volumul mai tare.

VOCE REPORTER:
Inca se fac cercetari, dar se pare ca la un moment dat autoturismul a franat brusc pentru a evita un pieton ce traversa neregulamentar. Martorii care au auzit scartaitul franelor spun ca o piatra ar fi sarit in parbrizul autoturismului, facandu-l tandari. Soferul a pierdut controlul volanului, a intrat perpendicular pe contrasens de unde venea regulamentar transporterul care l-a lovit din plin. Ambii pasageri ai autoturismului au murit pe loc iar soferul transporterului este in coma la spital.

Iordache ramane inmarmurit. Devine vadit nelinistit. Se ridica greoi din fotoliu. Isi toarna un pahar de whisky si il da pe gat ca pe apa.
Privirea i se fixeaza pe telefon.
Ridica receptorul.Formeaza un numar.

VOCE FEMEIE (tanara):
Alo...alo...Tu esti dragule? Raspunde...

IORDACHE:
(cu fruntea plina de sudori...aproape sufocat)
Da..da...eu sunt...

VOCEA:
Pai vorbeste ...ce s-a intamplat...pari ciudat...s-a intamplat ceva..?

IORDACHE:.......(tace...respira greu)

VOCEA:
Alo...alo...ce se intampla...ma auzi?

IORDACHE:
(privind tinta catre radio...cu o privire incremenita)
Maria...am omorat doi oameni si am bagat unul in spital...

VOCEA:
(usor isterica...contrariata)
Iordache....ai inebunit...? Ce tot zici acolo....?
Alo...alo...alo...vorbeste...Iordache....

Ã

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!