poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6193 .



Războiul serviciilor secrete (de email)
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [raduh ]

2004-07-01  |     | 



De ce secrete ? Fiindca totul pare sa fii inceput cu o gluma a unui functionar de la Google si a devenit un val tsunami incontrolabil. Probabil toata lumea stie deja ca Google a anuntat pe 1 aprilie (da, era exact 1 aprilie) ca va lansa un serviciu de email gratuit care va oferi nici mai mult nici mai putin de 1 giga de spatiu de stocare. Haideti sa vedem cam cum ar fi decurs toata aceasta piesa de teatru si care ar putea fi deznodamantul ei.

Actul 1. Aprilie 1. Gluma.
Sediul Google, dimineata devreme, discutia intre Marcel, angajat roman la Google si sefu departamentului de frecat menta:
- Sefu, nu facem si noi o gluma ca lumea, ca doar avem cel mai mare trafic web din lumile cunoscute?
- Hmm. De ce nu? Si asa ne cam plictisim de cand nu mai e nevoie sa alegem rezultatele manual pentru cautarile pe Google. La ce te-ai gandit?
- Pai hai sa facem ceva de-a dreptul idiot, hai sa anuntam ca facem un serviciu de email si oferim 1 giga de spatiu pentru fiecare.
- Ha ha ha. Tare de tot. Hai s-o facem, da-i drumul la comunicatu de presa.
Tot sediul Google, la pranz. Suna telefonul.
- Alo, departamentul de pr? da-mi-l pe sefu tau imediat!
- Eu sunt. What's up?
- Sunt directorul companiei idiotule. Tu ai dat comunicatul de presa cu mail de 1 giga?
- Da sefu, e o gluma de 1 aprilie. Oricum nu cred ca pune nimeni botu.
- Idiotule, m-a sunat Bill G sa ma intrebe daca am innebunit si nici nu stiam despre ce e vorba.

Actul 2, Aprilie 2. Concluziile
Sediul Google, la pranz, departamentul de dezvoltare.
- Alo, John, stii gluma pe care au facut-o astia ieri. Zi-mi, dupa parerea ta, daca ar fi sa lansam un serviciu de freemail cam ce spatiu am putea oferi?
- Pai sefu, oricum nimeni nu o sa adune 1 giga in cont, asa ca ar fi 1 giga doar teoretic, iar aia de la Mintor au zis ca vor sa faca un barter cu harddisk-uri asa ca eu cred ca putem sa oferim si 1 giga daca vrem neaparat. Plus ca facem indexare si ceea ce e 1 giga pentru ei vine cam 40 de mega pentru noi.
- Bine, incepeti testele si vedeti daca macar pe termen lung iese banutu si din asta.

Actul 3. Luna Mai. Valurile.
Internet, reactii din partea Yahoo, MSN si alte servicii de freemail care anunta imbunatatiri care vor veni foarte curand pentru serviciile lor de webmail. Toata comunitatea internet se bucura de aceste promisiuni si lauda Google pentru ideea lor. Google continua testele in grup restrans fara sa faca alte comentarii. Comunitatea internet are reactii variate la conceptul propus de google care presupune indexarea tuturor informatiilor din casutele de mail. Google nu face alte comentarii pe marginea acestor speculatii.

Actul 4. Luna Iunie. Urmarile
Yahoo upgradeaza serviciul freemail la 100 mb si dimensiunea maxima a unui singur email de 10 mb. MSN promite sa upgradeze serviciul de freemail, fostul Hotmail, la 150 mb.
Comunitatile internet continua sa se bucure de initiativa Google. Google continua testele non-publice. Serviciile de freemail continua sa anunte upgrade-uri la dimensiunea casutelor de email.

Actul 5. 1 iulie. Realitatea.
Yahoo si Hotmail par sa blocheze mailurile de test schimbate cu viitorul serviciu gmail de la Google. Zvonul nu este confirmat. Yahoo ia avant cu noul serviciu si incepe sa castige din conturile de email platite cu capacitate nelimitata. MSN continua sa desfiinteze conturile nefolosite o perioada indelungata si desi se lauda cu 150 mb deocamdata ofera acelasi inbox amarat de 2mb. In acelasi timp, MSN continua sa aiba probleme cu acceptarea mailurilor de la diverse servere, problema ridicata de multe comunitati internet care recomanda folosirea altor servicii.

Actul 6. Undeva in viitor. Perspectiva.
Sediul Google, departamentul cercetare de piata.
- Alo, Angela, care sunt rapoartele financiare de la Yahoo, MSN si de la ceilalti furnizori de freemail?
- Pai Yahoo a fost obligat sa reduca dimensiunea casutelor de mail si a pierdut jumatate din clienti, MSN sustine in pierdere freemailul cu 150 mb insa nu permite mai mult de 100 de mailuri in total in intreaga casuta de email iar ceilalti au dat faliment sau au pierdut 80% din clientii de freemail.
- Bravo, felicitari tuturor, ati facut o treaba foarte buna.
- Aaaaa, sefuuu, am si eu o rugaminte. Puteti sa il rugati pe Marcel de la servere sa imi upgradeze si mie contul de email sa pot primi si eu macar 5 mb.
- Imi pare rau Angela, stii bine ca politica companiei nu permite asta. Fa-ti si tu un cont pe Gmail si ai 50 de mega cu doar 5 parai pe luna.

Actul 7. 1 aprilie 2005. Deznodamant.
Clientii serviciilor de email de pe intreaga planeta primesc un email nesolicitat care contine un mp3 cu o melodie intr-o limba putin cunoscuta. Refrenul suna cam asa: "Imi pare bine ca ai luat teapa / imi pare bine ca ai pierdut / ca toate mailurile ti-au intrat la apa / ca nu mai ai nici mailurile pe care le-ai avut".
Ca urmare a acestui email Trupa CassaLoco are milioane de vizitatori pe site-ul www.cassaloco.com si devine cea mai mare trupa din universul cunsoscut.

Marcile citate in text apartin detinatorilor drepturilor, toate personajele si intamplarile din acest scenariu sunt imaginare, cu exceptia site-ului www.cassaloco.com care exista cu adevarat.

Trupa CassaLoco si-a dat acceptul pentru includerea versiunii modificate a refrenului unei piese a trupei in acest scenariu.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!