poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2615 .



Vanatoarea de voturi
scenariu [ ]
dura-i lupta pentru ciolan

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Bodoganel ]

2004-11-18  |     | 



un pesedist, facandu-si campanie electorala intr-un cartier al rromilor

Stimati concetateni! Partidul nostru doreste imperios sa va integrati si voi in societate. Pentru asta pesedeul a elaborat o serie de programe sociale menite a va ajuta. Voi n-aveti altceva de facut decat sa votati partidul al carui modest membru sunt. Credeti in programele noastre, in dorinta noastra sincera de a va face o viata mai buna si dati-ne votul vostru. Sunteti o minoritate importanta, din pacate napastuita atat in tara cat si in strainatate.De aceea noi vrem sa va fie voua bine, sacrificandu-ne pentru ca drepturile sa fie recunoscute si garantate. Stiu ca nu aveti scoli unde sa invatati, ca n-aveti cultura si conditii materiale, dar aveti inteligenta nativa si talent in muzica. Daca ne ajutati cu voturile voastre va ajutam si noi sa va cultivati aptitudinile si talentul...

Un peremist, sosit si el in tiganime

(catre pesedist) Mincinos mai esti, progenitura a baronilor locali. Promisiunile tale nu fac doi bani. Incerci sa-i minti cu nerusinare pe acesti amarati.
(catre rromi) Oameni buni! Pesedeul nu se va sacrifica pentru voi ori pentru bunastarea voastra. NU! Sacrificul facut e numai pentru cativa alesi ai lor. Gargara pe care vi-o spun pesedistii cu privire la aptitudinile si talentele voastre innascute e o prostie.

pesedistul, iritat

Taci, extremistule, pleaca de aici, dusman al integrarii Romaniei in U.E. Nu-l ascultati pe acest eretic care tot timpul baga citate din liderul lor. Aveti incredere in noi si va garantez ca veti avea mai multe drepturi decat pana acum.

peremistul (catre rromi)

Sunteti destepti, ce naiba. Va prindeti repede de viclesugul vorbelor acestui nemernic. Nu va lasati, deci, prostiti de aiurelile unui adept al nastasismului caci n-o sa va mearga bine deloc. Eu va garantez ca daca ne veti vota, in cel mult un an va vom integra in Europa...

Soseste la fata locului si un udemerist.

Estem mai bine pentru voi, sa ne dati voturile noua. Noi suntem singurii ce va putem ajuta. Cei doi care au vorbit estem niste mincinosi. Noi o sa va facem pasaport maghiar si veti putea sa treceti fara probleme granita. Numai sa ne votati...

Vine si un reprezentant al penegeului.

Vai, oropsitii Romaniei! Cati monstrii va inconjoara... Oare nu stiti ca toate aceste lichele politice au supt din avutia tarii si a voastra? Numai partidul nostru este singura formatiune politica cu adevarat deschisa si toleranta cu absolut orice minoritate. Doar ati vazut cat de mult i-am ajutat financiar pe unii confrati de-ai vostri. Pentru modestul nostru gest de binefacere, dati dovada de putina recunostinta. Votati un partid nou, tanar, pentru toate generatiile, trecute, prezente si viitoare...

pesedistul, izbucnind.

Tanar si nou pe naiba. Penegistii sunt niste traseisti politici care s-au tot mutat de la un partid la altul, de la o doctrina la alta. Pe cand doctrina noastra e infailibila, iar liderul nostru e un om popular...

apare si un democrato-liberal

(catre pesedist, mai tare, sa auda si rromi) Liderul vostru e un fatarnic si are chip diavolesc. Asa l-a caracterizat prea sfantul Pimen. (apoi catre rromi) Dragi crestini. Nu-i bagati in seama pe nastasisti, pe vadimisti, pe becalisti si pe markobelisti si nu-i credeti decat pe democrato-liberali, si-o sa vedeti cat de bine o sa traiti in urmatorii patru ani. Pronuntati doar aceste magice cuvinte: Dreptate si Adevar si veti intelege esenta politicii noastre. Toti cei care v-au amagit cu una, cu alta, sunt niste palavragii. Noi nu spunem multe, dar facem multe. Si cu ajutorul dumneavoastra putem face si mai multe...

Rromii, enervati.

Dic mo. Avem imparat si rege, dar nici la ei n-am mai vazut atata circ, atata heredie ca aici, manca-v-as. Da ceva haleala ne-ati adus? Ceva ajutoare pentru puradeii nostri aveti? Nu mai suportam galagia asta. Cutitare, ia fa ordine aici si fugareste-i pe astia cu mertanele. Pirando, vezi ce poti ciordi la repezeala de la astia babani, ca ne plang copilasii de foame...

Epilog

Cu greu au scapat politicienii din aceasta crunta incaierare. Unii aveau hainele rupte, altii erau zgariati. Noroc cu fortele de ordine si cu bodigarzii personali care le-au sarit in ajutor la timp. Dar si-au jurat, fiecare, ca n-au sa mai calce in acel cartier niciodata si ca vor face tot ce le va sta in putinta ca sa se razbune...
Si au plecat fiecare la partidul lor ca sa faca darea de seama si sa se iluzioneze cu posibile noi voturi la alegeri. Apoi, in acorduri de manele, isi faceau planuri despre traseele electorale pe care trebuie sa le strabata prin tara.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!