agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5116 .



Lansare de carte - Dimensiunea imbratisarii - Teea Mirescu
articol [ Carte ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Adina Ungur ]

2005-12-22  |     | 



Dragi prieteni!


Avem bucuria de a va anunta despre lansarea volumului de poezii "Dimensiunea imbratisarii" semnat de Teea Mirescu, (Cuvant inainte de Adina Ungur), aparut la editura Grinta, Cluj-Napoca.




Evenimentul va avea loc la Polul Cultural Clujean, miercuri, 28 decembrie, Cluj-Napoca, ora 13. (Subsolul Librariei Universitatii).




Prezinta: Mariana Enache, Adina Ungur, Gabriel Cojocaru (din partea editurii Grinta)






Bucuria este cu-atat mai mare, cu cat Teea Mirescu, poeta pitesteana, stabilita actualmente in U. S. A, va fi prezenta la eveniment, invitandu-va sa participati si acordand autografe celor prezenti la lansare.








++++++++++


Teea Mirescu s-a născut în 27 februarie, 1970 la Pitești, orasul în care a trăit și a studiat, în prima etapă a vieții. A lucrat în țară și peste ocean ca inginer-geofizician si cercetător, fiind stabilită la momentul actual în U. S. A.
În 2004 debutează editorial cu volumul de poezii Caietul cu insomnii. Anul următor apare volumul de versuri Dimensiunea îmbrățișării, publicat la aceeași editură - "Grinta" din Cluj-Napoca. Colaborează cu revista de cultură a Comunității Române din Canada, "Atheneum", Vancouver, Revista Literară "Agero" din Germania și alte publicații online sau site-uri literare: www.europeea.ro, www.poezie.ro, scriind literatură pentru copii, versuri și proză.

***
"Desi umblă pe poteci bătătorite de Minulescu și Bacovia, Teea Mirescu scoate efecte moderne din romanțele ei cu iz de Valahie piteșteană. Ea își asumă limitele condiției de femeie, în mai multe ipostaze, sondând psihologia cititorului obișnuit [...] și plonjând direct în amănuntele vieții cotidiene, din care extrage cu plăcere banalul. Elementul baladesc îi străbate cântecul insolit, mereu adaptat sau demontat, când elegie, când cântecel, când tânguire, când descântec sau invocație. Dar ceea ce oferă originalitate și adâncime acestei poezii fals-sentimentale și fals epidermice e fără îndoială metafizica sufletului feminin pe care o iradiază poemele într-un ritm jucăuș și frenetic, tandru și cast, fertil și neliniștit."
Gheorghe Mocuta,
"Teea Mirescu, Romanțe postmoderne", (Revista "Arca", Arad, Nr. 10, 11, 12, 2004).
***
Ca orice autor de texte literare centrate, din punct de vedere structural, pe autoreferențialitate Teea Mirescu decantează în vers vocea unei lirici poetice feminine, care nu se va sfii să comunice, apel făcând la sinceritatea tonului adresativ - în cazul persoanei iubite și nu numai - căci nu de puține ori vom întâlni vocea de alocutor abordând teme ale proximității sferei proprii de interes, cu fine inserții de cuget ori de simțire, deprinse parcă, din experiența cotidiană. Îmbrățișarea simbolică, gest al iubirii oarecum neîmplinite dar înțeles în cele din urmă ca fiind alternativa așteptării își certifică înrădăcinata, de-acum, prezență, în poeme precum Veacurile așteptării, Poem cu lună plină, indivizibilă; ori întrebuințând alternativa lui „ca și cum” într-o poezie precum Primăvara: ca și cum ți-ar fi dor de mine/ (atât de dor că te-ai opri din mers pe stradă/ privind absent într-o amintire)/ se strâng crengile/ în jurul trunchiului bătrân/ îmbrățișându-l/ în cea mai însingurată îmbrățișare/ dintre cele mai adânci tristeți // vântul/ îmi răvășește părul/ pe urma înaltă deasupra lumii// zmeul colorat cu panglici lungi/ fluturând fericite/ în aerul primăverii/ venite/ ca și cum tu m-ai putea iubi din nou.
Față de Caietul cu insomnii, volumul de debut, cel al retorismului unei expresii stilistice alerte și alternante, Dimensiunea imbratisarii aduce soluția răspunsurilor imanente, așezate, revelate, expuse cu o mină personală, Teea Mirescu sădind emoții în cuvinte și culegând din această dimensiune a așteptării, un nou volum de poezii.
Adina Ungur,
(Fragment din "Cuvânt înainte de a intra în dimensiunea unei îmbrățișări")

_________________________________________




"Caietul cu insomnii", Teea Mirescu, cu o postfață de Adina Ungur, apărut în 2004 la editura Grinta din Cluj-Napoca este volumul de debut al autoarei piteștene stabilite acum în America.





"Într-o epocă a postmodernismului ostentativ în poezia socială, Teea Mirescu își usucă inima de mare, își dizlocă lacrimile din sare, își înrădăcinează cuvintele în profunzimi abisale neaccesibile vântului, nici iluziei, crește din sine ca o rădăcină ambițioasă să se prindă de pământuri albastre, acolo unde sinceritatea emoțiilor frustre se scutură de manierism insidios și astre sintetice, și din nisipul rămas scrie un caiet cu versuri ce descriu familiare universuri. Astfel, autoarea produce o poezie explicită, de o simplitate carismatică, o romanță postmodernă ca expresie a trecerii inevitabile a sentimentelor umane esențiale și imuabile într-o dimensiune a lirismului baladesc arhetipal ce își asumă firesc, ca întotdeauna, transcendența ultraiubirii. "

Luminița Suse
(cuvânt pe coperta volumului)


"Volumul cuprinde, cum remarcam, poeme care par a acoperi o perioadă temporală destul de lungă, de experiențe proprii ori ale altora, de fapte și întâmplări de ficțiune și realitate frustă, de reflecții și insomnii, relativ inegal transfigurate poetic. Nu știm, și în plan literar este mai puțin interesant câtă realitate și câtă ficțiune poetică se află în aceste texte. La rigoare, folosind metode de tip analitic, psihanalitic, deductive, inductive, etc., putem, în anumite limite „sonda” și personalitatea autoarei însă nu acesta este scopul acestui demers. Interesant, ori poate cel puțin de dorit ar fi faptul de a încerca descoperirea universalului, a valorii înșine, mai presus de valoarea strict personală, poate chiar comunicațională a textelor și care este într-un fel explicit asumată de către autoare. Asumare care poate fi, în plan artistic și mimată în fapt, fără ca aceasta să scadă valoarea actului artistic și fără ca, Doamne ferește să incumbe cumva vreo nuanță peiorativă în actul comprehensiv. În fond talentul, ori tot acest ansamblu de parametri care definesc noțiunea de talent, tocmai asta face. Transfigurează personalul de natura proprie sau nu, accidental sau nu, în act artistic semnificant. Și etern."

Ion Corbu
( Fragment din articolul: "Insomniile ca terapie poetică", Revista „Europeea”, București)
www.europeea.ro







Va asteptam cu drag, Adina Ungur si Teea Mirescu.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!