poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 76 .



despre cinism și ironie
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [romantica3 ]

2023-03-26  |     | 



oamenii cinici au în ei dezvoltat sentimentul de grandoare, dar în realitate ei sunt înveninați de aspecte din lumea înconjurătoare, sau de atrocități dintr-o altă viață.
Cinismul nu este altceva decât venin psihic, cei care îl practică au intenția de a provoca suferințe celor cu care nu sunt compatibili, pe aceiași frecvență de înțelegere.
Rănesc prin cuvinte pentru că sunt suficienți de lași încât să se bată pentru ideile lor în modul cel mai onest.
Oamenii cinici au în ei ascunsă fața răutății dar ei nu vor să recunoască acest lucru, dimpotrivă sunt trufași, prea plini de ei.
Oamenii cinici caută mereu să își facă victime din oamenii sensibili, vulnerabili, timizi, nesiguri.
Fiecare epocă și-a creat un fundament al cinismului și ironiei, dar în zilele noastre a căpătat dimensiune inimaginabilă, din cauză că și nevoile de viață sunt mai accentuate, mai acute.
Motivul acestei degringolade a spiritualității cunoașterii
este legat de lupta pe care o duce fiecare om cinic pentru supremație în sfera socială sau chiar politică.
Politicienii sunt cei mai cinici oameni, vor să-și intimideze adversarii pe orice cale folosind cuvântul ca pe o armă.
La oamenii cinici nu există forme de noblețe de iubire de semeni, de toleranță pentru cei mai defavorizați psihic.
Cinismul s-a răspândit foarte mult(fulgerător) între oameni
ca să sape distanțele dintre clasele sociale
Numitorul comun al oamenilor cinici este boicotarea seriozității, a integrității sociale.
Cinismul este un fel de teroare a conștiinței sociale,
uneori se bazează pe un consimțământ tacit al victimelor.
Mărturisesc faptul că cinismul m-a revoltat și mi-a produs tristețe de nenumărate ori în timp ce ironia de calitate mi-a trezit zâmbete.
Viziunile oamenilor cinici sunt deseori triviale, bulversante, deseori mi-am dorit muțenia lor pentru că nu fac altceva decât să destabilizeze încrederea în sine în divinitate, au întotdeauna un efect conjugat al adversității al distrugerii.
Cinismul este o formă de dezastru în spiritualitatea umanității și este foarte greu de stăvilit de oprit chiar dacă sporește tăcerea în jurul lui.
Cinismul nu are nici pe departe legătură cu inteligența, cu genialitatea cu grația divină.
Oamenii cinici se îmbolnăvesc de ulcere sau cancer la stomac, sau fac tumori pe creier, dar cine să le spună că este o formă de venin nimicitoare în primul rând pentru ei și niciodată pentru cei cărora le este adresat chiar dacă este deseori deprimant.
Ilustrând realitatea verbului a cotropi, am convingerea că cinicii vor să domine lumea folosind puterea ideilor, despre care se crede că doar cei puternici au șanse să se realizeze.
Cinismul se revarsă din vârfurile societății în jos ca o avalanșă care acoperă bunul simț al percepțiilor despre viață, despre univers, despre divinitate.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!