poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2305 .



Ce este Uniunea Europeana
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Marianx ]

2005-12-11  |     | 



Uniunea Europeana a aparut din nevoia de a nu mai avea niciodata un nou razboi mondial. Aceasta a fost speranta oamenilor din anii cincizeci care au lansat ideea integrarii europene, ce parea un vis imposibil dupa epoca intunecata a razboiului.
Planul acelor oameni, visul lor, a fost integrarea voluntara a economiilor Europei atat de strans incat razboiul nu mai era o obtiune.
Drumul a fost lung si anevoios, dar pana la urma a dat rezultate, iar succesul lor se traduce intr-o valoare europeana clara si palpabila: “pacea”. Intre statele membre nu au mai existat razboaie dupa anul 1950.
Acest proces de cooperare si integrare a inceput in anul1951 intre sase tari europene (Belgia,Germania, Franta, Italia, Luxemburg si Olanda), iar in decursul timpului au mai existat cinci valuri de aderare facand ca azi Uniunea Europeana sa stranga laolalta 25 state membre si sa se pregateasca pentru a sasea extindere care priveste Romania si Bulgaria.
De-a lungul deceniilor postbelice, Uniunea Europeana a devenit o organizatie care si-a propus crearea unei Europe Unite din punct de vedere politic, economic, social, cultural, pastrand in acelasi timp si identitatea nationala a statelor componente.
Schimbarea peisajului politic european dupa caderea regimurilor comuniste di Europa Centrala si de Est a condus la un proces de regandire a structurii Comunitatii Europene, in directia crearii uniunii politice si a uniunii economice si monetare.
Baza legala a noii Uniuni Europene este reprezentata de Tratatul de la Maastricht adoptat la 7 februarie 1992 si ratificat la 1 noiembrie 1993.
Prin tratatul de la Maastricht Uniunea Europeana devine o constructie cu trei piloni care va fi mentinuta si dezvoltata continuu.
Primul pilon il constituie dimensiunea comunitara care se refera la:
-cetatenia europeana
-libera circulatie a bunurilor, serviciilor, persoanelor si capitalului
-politici comunitare
-uniunea economica si monetara
Al doilea pilon este reprezentat de politica externa si de securitate comuna, iar al treilea pilon se refera la cooperarea in domeniul justitiei si afacerilor interne.
Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a ajuns un subiect care intereseaza din ce in ce mai multi romani. Tot omul are o parere despre ce este Uniunea Europeana, fie ca a auzit la radio, fie ca a auzit la vecini sau in alta parte. Unii cred ca dupa integrare va fi bine , altii ca va fi mai rau. Si pentru unii si pentru altii Uniunea Europeana este mai degraba o mare necunoscuta. Cei care stiu, care sunt informati au de castigat. Oamenii trebuie sa constientizeze ca politica Uniunii Europene nu este aceea care ii trateaza ca de la invingator la invins si ca Uniunea incearca sa distruga economia statelor mai putin dezvoltate care aspira la aderare, ci incearca sa faca ca aceste diferente sa devina tot mai neinsemnate.
Vor avea de castigat cei care se vor intreba cum sa faca pentru a aduce bunastarea europeana in propria ograda.
Uniunea Europeana nu este o societate filantropica care ii ajuta cu bani pe cei care au nevoie de sprijin financiar. Acesti bani vin din impozitele si taxele platite de cetatenii uniunii iar aceasta este obligata sa raspunda in fata propriilor cetateni de felul cum sunt folositi banii.
Pentru anumiti oameni faptul ca uniunea ajuta cu bani inseamna ca ne cumpara sufletul; ca treptat ne vom pierde spiritul, traditiile, obiceiurile, ca ne vom pierde identitatea ca natiune.
Prin banii pe care ii da, Uniunea nu vrea sa faca traditiile locale sa dispara. Dimpotriva! Finanteaza proiecte prin care se mentin specificul local, traditiile si obiceiurile locului pentru ca acestea dau, in cele din urma, bogatiile Europei.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!