poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 11818 .



Mihai Leoveanu a plecat dintre noi
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [anica ]

2009-09-14  |     | 







Poetul și ziaristul Mihai Leoveanu, redactorul șef al Cotidianului 24: Ore, a încetat ieri din viață, după o lungă și grea suferință.Născut la 14 septembrie 1953, Mihai Leoveanu a debutat în 1971, în paginile revistei CRONICA. Au urmat colaborări frecvente la CONVORBIRI LITERARE, ATENEU, FAMILIA, TOMIS, AMFITEATRU, ECHINOX, ROMÂNIA LITERARÃ și TRIBUNA. În 1977, a câștigat Premiul Uniunii Scriitorilor din România la Festivalul Național de Poezie NICOLAE LABIȘ (Mălini, Suceava). În urma câștigării concursului pentru debut editorial lansat de Editura JUNIMEA, în 1978 îi apare primul volum de versuri – CARUL MEU TRAS DE PATRU EGRETE. Au urmat : GIUSEPPE UNGARETTI. JURNALUL UNEI EXISTENÞE (monografie critică, 1980), STRUCTURA LACRIMII (versuri, 1984), GERUNZIU (versuri, 1988), ZOLAR.

CARTEA CUNOȘTINÞELOR ANTICE (eseuri, 1993 Chișinău), MARELE FRIG (versuri, 1996) și RÃZVRÃTIREA (1999). A terminat Facultatea de Filologie a Univ. „AL.I.CUZA” din Iași în 1977 – specializarea Limba și Literatura Română / Limba și Literatura Italiană. În decembrie 1989 a renunțat la catedră pentru a se dedica ziaristicii. Tot în decembrie 1989, Mihai Leoveanu a fost unul dintre revoluționarii ieșeni. Mihai Leoveanu a fost unul dintre membrii fondatori ai Cotidianului 24:ORE. “Nu sunt membru al Uniunii Scriitorilor. Nu vreau. Ci doar membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști încă de la înființare. Nu mă gândesc la carieră. Cei care mă cunosc știu prea bine că îmi repugnă să mă bag în față. Nu-mi place să fiu periat și să perii la rându-mi. Existența mea e cvasi-anonimă. Cei care mă cunosc știu cum să dea de mine, în egală măsură cu mângâierea și vorba bună sau cu ghioaga. În rest, am de lucru, iar pe biroul meu așteaptă MONTALE, PAVESE, TENTORI și COLOMBO ca să-i îmbrac în straiele de sărbătoare ale Limbii Române”, spunea Mihai Leoveanu. Pe 1 septembrie 2007 a apărut, după 10 ani de muncă, SOLDAT CU BOCANCII PREA GREI (Aripa din spatele glontelui). “Acest volum mă reprezintă. În rest, de acum pot pleca liniștit”, declara Mihai Leoveanu.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!