poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4431 .



Agresiune
personale [ ]
"Jurnalul Mediocrității" Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [revelatie ]

2009-09-20  |     | 



Unicitatea și dependența de adevăr mă determină a respira ridicolul din semeni. Apartenența la tagma celor care-și caută definția, cu precădere a respectării sistemului de valori impus de empiricul vieții mă aruncă într-o singurătate exaltată. Liniștea este rezultatul admirabilului troc dintre aroganță și inabordabilitate. Ești arogant, atunci ești mult prea prost sau genial pentru umanitate. Oricare dintre variante îmi convine de minune atâta vreme cât nu trebuie a suporta mediocritatea celorlalți. Dependența semenilor de traume și trăirea lor cu maximă compasiune îmi repugnă dincolo de indiferență. Lipsa regretelor te aduce în apropierea morții și ce poate fi mai ușor decât a muri!? A trăi nu este deloc la îndemână, precum a trăi complet află numai cei resemnați dinaintea morții. Iminența morții ne face fericiți într-o măsură absurdă și neînțeleasă de semeni. Cui îi pasă mai mult de viață, cancerosului sau pateticului zombie, integrat în perfecțiunea socială? Paradoxal, niciunuia. Ambii sunt sedați prin resemnare. Diferența constă în aflarea fericirii. Primul își atinge limitele vieții prin apartenența la iluzia fericirii, cel de al doilea prin renunțarea defintivă la ea, sau maximum care se poate obține, perfecționarea substituirii acesteia cu beatitudinea, o altă stare euforică, un drog surogat, o recompensă patetică a Divinității pentru abandonarea în credință. Nu pot evita această agresiune a mediocrității. Am învățat să trăiesc cu ea, dar mi-am devenit insuportabil! Precum un canceros, simt cum crește în mine sentimentul milei …

Cluj Napoca
septembrie, 2009

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!