poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1201 .



Carmen Zafiu -Mizil avisanima
personale [ ]
"Memorialul Durerii"-in democratie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [avisanima ]

2010-04-08  |     | 



REALITATI SOCIALE-cine va scrie” Memorialul Durerii,”in democratie?

Privind lumea in care traim cu totii,dealtfel,si avand, un singur Dumnezeu(ma refer aici la monoteisti,si la cei ce se cred crestini)nu ai cum sa nu observi marile discrepante dintre cum ar trebui sa fie o societate guvernata de bune intentii,si cum este ea in momentul actual.Peste tot,in aer,pluteste o nesimtire crasa,unsa cu tot felul de doctrine politice si tot felul de jigodii si mascarici prin televiziuni(unele televiziuni de joasa speta).Cum sa nu te scarbeasca unele atitudini,cum sa ramai indifferent in fata atator acte impotriva umanitatii,cum sa nu ai un sentiment de frustrare in momentul in care observi jigodismul unor atitudini,spre care se tinde in momentul actual.Si daca toate gandurile de bine sunt in van,atunci ce rost are sa sustii anumite cauze,sa lupti pentru scopuri marete,cand,oricum , cei ce nu inteleg rostul si semnificatia vietii pe pamant),se incapataneza sa isi faca simtita prezenta pretutndeni,in apa in aer,pe pamant…otravind cu mediocritatea lor spiritul in virtutea caruia existenta umana isi striga si rostuieste dreptul de” a fi”.Ce vina au oamenii de rand ,(cei care isi vad de viata lor,si isi construiesc un rost al vietii cat mai linistit),in aceasta ecuatie?Poate au si ei o vina,da paote si cei multi au o vina pentru ca nu sunt capabili sa si construiasca o altfel de existenta,si sa-si ceara anumite drepturi,pentru ca urmeaza niste dogme absurde uneori,pentru ca nu au personalitate,pentru ca sunt incapabili sa ia o atitudine cu privire la un lucru,si lista poate continua.Dar,si sistemul asta de pretutindeni,cu cei ce conduc,si cei ce se lasa condusi,e discutabil,desigur,nu vreau sa ajung la anarhie,dar in momentul in care nu te mai intereseaza soarta umanitati,este evident ca nu ai prea mari pretentii nici de la tine,pt ca o desavarsire umana se poate realiza doar intr-un context politico-social favorabil.Nu poti crezi in dreptate,si sa te aliniezi unor nedreptati.
DREPTUL LA VIATA!DREPTUL LA DEMNITATE! Oamenii de pretutindeni,isi striga dreptul la viata,caci de cand este garantat de constitutia Americana,el s-a diminuat foarte mult.Ce mai paradox!!!!Oare ,oameni n-au inteles nici acum,ca tot ceea ce le este garantat de o lege umana,practic ,contribuie la stricarea sensului si la tulburarea normalitatii?Dar,din pacate,legea exista pt toti pamantenii,dogmele exista,pentru ca in noi,in spiritul nostru,nu avem nimic mai puternic decat legea,decat lumea pe care o simtim,din pacate ,nu putem simti valorile libertatii,nu putem atinge nivelul perfectiunii,si,prin urmare ramanem niste sclavi!Dar,daca Dumnezeu va veni odata si odata pe Pamant?Nimeni nu stie cum va fi aceasta venire,cu chip de om?ca si spirit?ca strigat in univers?ca durere,pentru unii ca viata,pentru altii,,dar pentru toti,ca Lumina,si vreau sa cred,ca lumina inseamna viata,iar moartea,doar un sens terestru….Ce va face EL cu toate randuielile noastre nedrepte?Dar cel mai nedrept lucru,este faptul ca,in virtutea unor legi,si a unei democratii,se fac cele mai crunte nedreptati,si astfel,intre o crima si un vinovat pentru crima se afla mereu litera legii,se afla oamenii sistemului in care speranta de dreptate este pusa,iar ei isi bat joc de rolul lor,il nesocotesc,si scriu cu sange o istorie a nedreptatii.Daca simti ca nu poti oferi oamenilor incredere si dreptate,de ce impiedici spiritul dreptatii,de ce intre vinovatie si vinovat,se afla mereu un om condus de o” functie publica cu statut special”,(vezi adoptarea noilor coduri penal,civil…de catre politicieni)care,ca un Dumnezeu imparte dreptatea,,si munti de nedreptate ii arunci asupra celui nevinovat,si cu sabia legii scrise iti bati joc de o dreptate izvorata din ancestralitatea universului,pe care,tu din cauza functiei publice,cu statut special,nu o mai poti vedea,si nici macar nu esti constient de acest lucru,din cauza capacitatii tale reduse pe plan spiritual si prin raportare la adevarul absolut.Legile sunt bune,dar,prin intermediul lor,oamenii ar trebui sa caute adevarul,numai adevarul si ancestralitatea lui,si ,el nu se afla pe hartii imprimate cu tus,e undeva,acolo undeva departe,prea departe de universal tau mediocru,si de gandirea ta obtuza.OARE UNDE E DUMNEZEU IN ACESTE VREMURI?Unde sunt oamenii?unde suntem noi,cei de alta data?
SI TOTUSI EXISTA….BLESTEM?
Noi?hmmm!!!!PAI fiecare se chinuie prin viata asta plina de interese meshine uneori,si uita de adevar.Cine o sa scrie’’Memorialul Durerii’’in democratie?Cel mai rau e faptul ca unii chiar au impresia ca asa trebuie sa stea lucrurile in anormalitatea in care traim astazi,asta e lucrul cel mai dureros,ca acum cei ce nu muncesc,prmesc “recompense”din partea statului sub forma de ajutoare sociale,in timp ce ,unii muncesc si cu toate ca munca nu le este recunoscuta si platita pe masura,din putinul lor,isi pastreaza demintatea,ei nu cersesc,au gospodaria lor,au viata lor,si raman demni.Aici,la acest capitol se inscrie taranul roman care munceste dintotdeauna si care isi castiga existenta intr-un mod cinstit,nu asteapta pomana din partea statului,stat care isi umileste intr-un mod strigator la cer cetatenii,prin toate masurile pe care le ia.Un stat care nu vrea si nu este capabil sa asigure dezvoltarea si perpetuarea valorilor,traditiilor,culturii,cetatenilor pe care ii reprezinta,trebuie condamnat de insusi cetatenii sai.Si nu vreau o condamnare in stilul revolutiei de la 89.E umilitor sa vezi cum ,la sate au sosit ajutoare din Europa,cum taranii se inghesuie la faina europeana,la zahar,cu insemanele stelare ale uniunii,e ceva mai presus de fire, e o nedreptate ce striga prin fiecare dintre noi,e moartea noastra ca popor

Carmen zafiu Mizil avisanima

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!