poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 977 .



Manipularea
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [borismarianmehr ]

2012-07-15  |     | 



Manipularea și automanipularea
Ne-am obișnuit de la Ceaușescu încoace să dăm vina pentru toate relele pe un singur om. Pot fi crezut – nu sunt pro-Băsescu, cum nu am fost niciodată pro-Ceaușescu. Dar , auzindu-l pe distinsul profesor Andrei Marga că amintește de agramatismul fiicei președintelui „suspendat”, mi-am dat seama că nu știm să deosebim esențialul de amănuntele nesemnificative. La fel ca și cu plagiatul lui Ponta. Problema principală este starea economică a țării. Ceaușescu a bătut moneda naționalismului, dar economia se ducea de râpă. Când ai alături mari puteri , precum Rusia, când devii aliatul militar al NATO și, implicit al SUA, când faci împrumuturi exorbitante și mergi ca racul înapoi, nu mai este vorba numai de Băsescu , ci de un șir de erori grave începând cu decembrie 1989. Industria nu trebuia tratată ca un „morman de fier vechi”, agricultura nu trebuia lipsită de structura cooperatistă, care putea să fie transformată într-un sistem de ferme asociative, finanțele nu trebuiau lăsate pe seama unor rechini sau unor nepricepuți, sistemul sanitar, educația nu trebuiau batjocorite. Democrația nu se confundă cu furtul „legalizat”. Băsescu a venit cu patima sa de a face și a desface , după școala ceaușistă. Dar înaintea lui a fost tovarășul Iliescu. Procesul lui Ceaușescu , execuția sa sălbatică sunt precedentele unor derapări care acum se văd cu ochiul liber. Lichidăm un om și țara va înflori ca un trandafir. Justiția este în seama unor oameni fără pricepere, caracter, oameni puși pe mită. Nu spun că toți magistrații sunt corupți. Dar sunt derutați sau lacomi. La fel și organele ordinii publice. Cuvântul reformă s-a tocit, nu există politician să nu vorbească despre reformă. În realitate copilul a fost aruncat odată cu apa din copaie. Ce a fost bun înainte de 1989 a devenit inutil. De istorie nu ai voie să-ți bați joc. Dai jos o dictatură reală și te joci de-a democrația ca la cazinou. Să spunem că USL va guverna o perioadă. Peste un an problemele vor fi aceleași sau mai grave. Specialiști în domeniul economico-financiar nu mai există, demagogia și dezinformarea se lățesc pe toate posturile de radio și TV. Mă întreb, avea nevoie România de un circ numit „suspendare”, când alegerile bat la ușă? Nu suntem o republică normală, nici prezidențială, nici parlamentară. Nu vrem monarhie că ne pute. Deputații , senatorii sunt care mai de care mai puțin responsabili. Când vom ști pe cine alegem? Se afirmă cei cu gura mare sau cu pile, relații, unii mafioți. Dacă furi 500 de lei faci pușcărie, dacă furi 500 de milioane de euro ești imun ca o lebădă. De aici pleacă tot răul. În spatele tuturor președinților au stat și vor mai sta adevărații vinovați de dezastrul economic. Desigur, violența de stradă, ca în 1989 și în anii următori nu pot fi soluții. Lipsa de implicare a unor oameni capabili este altă cauză a dezastrului. Ne păcălim singuri. Îl dăm jos pe Băsescu sau îl mai vedem doi ani, NU ARE NICIO IMPORTANȚÃ. Dacă am sta cu toții să ne gândim mai cu calm, mai cu cap, am găsi soluții. Dar unde nu există dorință de salvare, nici Dumnezeu nu ajută. Atât.
BORIS MARIAN

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!