poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 425 .



Pisica
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cristina-monica ]

2023-07-05  |     | 



Situație foarte neplăcută - mă tem că e vorba de un caz de malpraxis - sâmbătă am fost la Smuk Vet, la doamna Popa Daniela, care mi-a sterilizat pisica neagră din casă și a avut grijă de ea. Ea mereu s-a purtat foarte urât cu mine, cum am mai povestit, nu știu din ce cauză. Absolut cert a inventat că spuneam sau făceam lucruri pe care nu le făcusem și nu le spusesem. ”Ei” spun că ea e nebună și scorpie. E singurul veterinar apropiat de locuința mea. Am fost la deparazitat, pentru purici și viermi. Am cerut soluția de purici pentru 3 luni, care știam că e mai scumpă și pe care mi-o recomandase colega doamnei Popa. Și ceva mai bun și pentru paraziți interni. Ea nu m-a întrebat, nu mi-a dat de ales și i-a dat pisicii două pastile, ceea ce m-a mirat, credeam că îi va da soluție, cum am vrut, chiar dacă numai pentru o lună. Colega ei mi-a dat odată pastilă pentru purici și zicea că acționează și pe viermi! Colega ei s-a purtat mereu bine și frumos și părea un medic competent și responsabil. La plată, doamna Daniela mi-a cerut 70 de lei și mi-a spus că pastila pentru viermi costa doar 5 lei, deși eu am cerut ce are mai bun și nu cred că lumea ar fi cumpărat așa ceva. Pisica e singurul meu prieten de mult timp, are 5 ani și e la mine de patru ani jumătate. E o pisică foarte bună, la care țin mult, dar neagră și urâtă, cu burta atârnând în urma sterilizării și acum și-a cam smuls părul din cauza puricilor. La scurt timp după ce am adus-o acasă, brusc, pisica a făcut o reacție oribilă - tremura din picioare, se zgâria pe față, scotea limba încontinuu și respira extrem de iute... m-am speriat că e șoc anafilactic și am fugit repede înapoi la medic, că nu aveam de ales și oricium nu doar că era grav, dar duminică nu aș fi găsit pe nimeni. Medicul i-a făcut perfuzie - dar nu foarte mult și o injecție intravenoasă cu dexametazonă. A zis că nu e din cauza medicamentelor date, ci din cauză că avea mulți purici, ceea ce era adevărat. Începusem să am și eu purici. Am stat ținând-o de lăbuțe ca să curgă perfuzia. Am venit cu ea acasă și a fugit sub patul mamei, unde a stat ore în șir, până seara, încât eu m-am îngrijorat, căci nu știam cum se mai simte și mama a scos-o cu greu, poate din cauza mea, de sub pat, când eu am plecat de acasă o jumătate de oră - și acum nu știu sigur dacă nu are traumatism la coloană. Fiindcă după aceea a făcut o singură dată pipi în noaptea spre duminică și de asemenea caca, așa a spus mama, eu nu am văzut. Ulterior, deci de patru zile, ea nu a mai făcut caca, ceea ce nu mi s-a întâmplat niciodată, mai ales că îi dau royal canin cu fibre pentru digestie și defecație. Tot de atunci ea stă încontinuu pe un scaun și înainte era un animal vioi. Îmi amintesc cu groază că mama a zis că i-a dat una cu coda măturii ca să o scoată de sub pat, că a tras patul, în condițiile în care patul e jos. Poate a făcut caca o dată și a durut-o și astfel nu a mai făcut ulterior. În schimb mănâncă extrem de mult zi de zi, niciodată nu a mîncat cu așa poftă și s-a umflat la burtă. Din păcate, poate datorită perfuziei sau datorită faptului că medicamentul acala era prost, cum am mai pățit o dată la colega doamnei Popa, în afară de toate problemele, pisica încă are purici. Când era la perfuzii, doamna Popa a avut un gest foarte ciudat - a ieșit să fumeze și apoi a început să omoare cu unghiile puricii amețiți care cădeau încă vii de pe pisica mea. Nu cred că vă puteți imagina durerea pe care o simt. Am telefonat la cabinet și doamna Popa era plecată de mai multe zile, se întoarce mâine, iar colega ei a spus că ele nu dețin nicun laxativ și nu pot să mă ajute. Am găsit un alt veterinar, mai departe și voi merge mâine dimineață la el. Vrea să vină și mama, din păcate. Dacă pisica va trăi, atunci nu o voi mai duce deloc la veterinar, voi încerca să îi pun eu cu pipeta, deși nu prea îmi iese, aș reuși, dar mă tem că e prea târziu. Nenorocirea e că azi nici nu a urinat deloc. Bietul animal...

Nenorocirea mai mare poate e că din 1984 mereu am fost tratată astfel, zi de zi, deși am fost un om inteligent. Sunt zile de caniculă. Este și o invazie de cicade, primele din viața mea.
Nu înțeleg nici acum de ce unii insistă mereu pe faptul că nu am greșit absolut nimic toată viața și că nu am mințit nimic.

Mi-am amintit un amănunt poate important - după ce am deparazitat pisica așa cum am povestit, la prima mea vizită la veterinar am lăsat-o pentru 15 minute acolo, fiindcă aveam o treabă în apropiere. Apoi am luat-o și apoi i-a fost rău. Oricine putea intra în cabinet când medicul era la operație.
Am avut și câteva bucurii amare zilele acestea - mi-am cumpărat spre bun uz, Mesa (liturghia) în Si Minor de Bach, Messiah de Handel și Clavecinul bine temperat de Bach - poate că m-am lăcomit la cheltuit bani și de aceea diavolul a zâmbit răutăcios în viața mea. Abia în această perioadă a vieții am descoperit farmecul muzicii corale și a recitativelor. Cât despre Clavecinul bine temperat...Total 195 de lei. Total 8 CDuri. Recunosc că am intenționat să îi dau un cadou drăguț veterinarei rele (o cană cu pisică neagră), cu scopul de a o îmbuna, dar apoi am raționat mai profund și am renunțat la idee. A fost poate și din cauza unor amintiri din copilărie.

6.07.23
azi dimineață m-a trezit mama fiindcă pisica a făcut caca și pipi. Destul de puțin. Părea puțin și excrementele erau albicioase. Nu mai merg cu ea azi la celălalt veterinar, dar poate îl voi suna ca să întreb anumite lucruri. Abia azi mama mi-a spus că pisica a vomat ieri destul de mult. Asta e foarte important. Astfel mi-am amintit un lucru important - că hrana ei obișnuită pe care i-o dau de ani de zile, fiindcă așa a recomandat medicul, ca să urineze și să aibă scaun, se terminase tocmai duminică și mama a fost luni să cumpere alta, din banii mei desigur. Sâmbătă și duminică mai era puțin din cea veche - poate de aceea atunci a făcut caca. Poate aceste boabe sunt rele, deși sunt același sortiment, nu știu, dar mama s-a enervat rău când i-am spus, ea se enervează foarte rău, orice îi spun, chiar dacă e un lucru bun. Ieri spunea chiar că ar fi bine să nu mai fie pisica, fiindcă nu ne aduce nicio bucurie, deși animalul nu a pățit niciodată până acum așa ceva. Bineînțeles că o irită faptul de a cheltui bani pentru alte boabe, dar poate că așa trebuie să fac. Mama crede că e din cauza pastilei pentru viermi de la veterinar. Eu nu știu. Poate că sunt cauze multiple - și de la hrană și de la reacția alergică de la veterinar. Și, bineînțeles, de la faptul că nu se mai mișcă.

Unul dintre motivele pentru care eu am scris absolut tot adevărul, inclusiv despre viața mea, pe blogul meu, este că, prin expunerea absolut tuturor datelor problemei, acuzațiile nefondate asupra mea sau asupra altora - incipiente sau mai vechi, de obicei dispar. Unii spun că eu sunt omorâtă fiindcă unii vor să mușamalizeze faptul că alții sau chiar ei mi-au făcut rău de-a lungul vieții, dar, în fața adevărului întreg, inclusiv al unor sensuri filozofice, probabil că nici eu, ca victimă inocentă, nici alți oameni nu ar fi loviți. Oricum adevărul complet niciodată nu face rău nimănui și chiar numai ceea ce e rău cu adevărat poate fi, eventual, lovit.
În plus, nemaifiind nimic de ascuns, nimeni nu ar mai fi avut interesul să mă omoare, cum spun unii. Alții spun că poporul comite o imensă greșeală (?) și că porcii responsabili nu vor să recunoască adevărul. Alții spun ceva puțin diferit, că anume absolut tot ce au spus (?!) despre mine e minciună și acesta e motivul omorârii mele - dar cum?! era atât de evident că eram izolată aproape complet din 84! Iar șanse de viață absolut cert nu am avut deloc. În limba engleză ei spun mereu (posibil aceleași persoane) că poporul meu nu a înțeles adevărul, și că adevărul e ”hidos” (așa spun și în română), monstruos. Ei spun că, eu care am fost culmea onestității, bunătății și sincerității, am fost acuzată de ipocrizie.?! Ei spun iar că eu sunt geniu (?!) și nu e adevărul că nu înțeleg, ci că pur și simplu nu am de unde ști de ce sunt omorâtă. Dar totuși nu există motiv, e greșit, spun eu. Ei spun din nou, a nu știu câta oară, că toți știu adevărul, și toți vor să mor, ca să ascundă adevărul că mi-au făcut rău.??!!

Tu trebuie să mori, spun ei mie, fiindcă lumea trăiește în psihoză colectivă legată de persoana ta și cei care au creat această psihoză colectivă nu vor să își retragă minciunile. (oamenii trebuie să continuă să creadă minciuni și după moartea ta)???!!

10.07.23
Pisica nub a murit, dar nu prea mai digeră hrana uscatăși hrană umedă continuu nu se recomandă și e prea scumpă.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!