poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1503 .



trailer la \"marea și toporul\"
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Selenaru Negrea ]

2009-05-17  |     | 



Într-o lume în care totul pare să se învârte în jurul banilor...


"MASEUZA (cu o voce precum galbenul albinei:) Banii?!?...
DOMNUL UNU (își întoarce corpul, foarte iritat:) Ce?!... Unde te crezi, în romanele halzaciene?!? Vii aici ca să-mi scufunzi muzica, ai?!? Să mă manifest ca un croissant de cartier! Să fac din albastru roșu! Ieși afară!... (MASEUZA pleacă indignată.)"


...puțini îndrăznesc să viseze.


"DOMNUL UNU (vorbind în somn:) Catafreze... a âr um... da-s pacifici, dom'le... mac mac mac... lospital... mac mac mac... bubuline... lha os gâ gâ gâ arrr auuuu..."

"DOMNUL DOI (din spatele unei mobile:) Eu sunt... căcanon tece... tek, tek! Ca papapagalul... (Evident, a vorbit în somn.)"


Într-o lume în care părem să mergem fără țintă...


"(Se aude un piuit în apropiere.) Care ești acolo, de vei drege supa mea de cameleon plictisit? (Niciun răspuns.) Of, artă! În aceste clipe în care jaluzelele ne sunt trase, treci așa de indiferentă! Cât de rar realizăm cât de mult ne poate înălța arta! Cât de rar găsim acel obiect de artă care să ne fie și mâncare, și băutură, și pat, și prieten, și părinte! Atât de rar încât uităm ceea ce căutăm în artă și ne complacem în atâtea alte lucruri care n-au nicio importanță și care nu ne ridică mai presus de niște dulgheri... Ne amăgim că visăm, și totuși fiecare pas este lucid... Unde acel ochi proaspăt, de lapte?... Ne încălzește soarele negru al criticii, ne sugrumă fiecare mișcare. De ce nu putem vedea fiecare lucru ca pe un miracol?..."


...și în care nimic din ceea ce facem nu pare să conteze...


"Miroase a migdale. Miroase a migdale... (Dă din nas.) Miroase a migdale! Miroase a migdale. Miroase amigdale. Miroase amigdale. Miroa, seamig, Dale! Mieroase amigda, le! Miroase migda... (Se lovește în cap.)"


...e momentul să găsim o soluție!


"Ceea ce ar trebui să vină la pachet cu așa-zisele "capodopere" este: pitorescul! Pitorescul care se imprimă mai bine pe creier decât un milion de alte atribute. Pentru că fiecare are o scânteie a lui..."


Dar ce ne facem dacă avem fiecare o sfoară deasupra noastră?


"Niște oi! Niște oi care habar n-au să zică și să facă altceva decât sunt programate... Până și revolta mea este programată! Dacă eu miros galben, este pentru că așa vrea el! Dacă mâna mea este un palmier, este așa din cauza voinței sale! Pentru că, oricât ne-am chinui, suntem niște marionete și... oi... Pagini aurii verzi de mâncat... sticla care face nani... dar doar când vrea el... el, pentru că noi suntem sclavii lui!... De voința sa atârnam... Așa că facem pastă la urechile sale de nu ne lasă puțină LIBERTATE!!!"


Cerem libertatea de a...


"Auuuurgh! Aubergine! Scumpă prosopă! Suntem atacați! Din cer! Cu argintii bărci de foc!... Ccccc... "


Erm, citatul greșit... În fine, cerem...


"FLORÃREASA: Atunci... aveți lapte albastru?
DOMNUL TREI (același joc:) Ne pare rău, dar stocul este epuizat.
FLORÃREASA: Dar flăcări de buzunar?
DOMNUL TREI (același joc:) Ne pare rău, dar stocul este epuizat.
FLORÃREASA: Dar găini mecanice?
DOMNUL TREI: (același joc:) Ne pare rău, dar stocul este epuizat."


Nici asta... Ceea ce cerem este...


"DOMNUL UNU (până acum doar spectator, iese din cutie și îl
apostrofează pe STATUL ÎN PALMÃ: Heeeeei, unde vă credeți?!... Suntem liberi! Patria noastră este IMAGINAÞIUNEA!! (Ropot de aplauze.) Ne ducem girafele la lecții de acordeon numai DACÃ VREM NOI!!! (Ropot de
aplauze.) Noi suntem LIBERI!!! (Alte aplauze.)"


Mă rog... restul... știți...


"DOMNUL DOI (ieșind din piscina falsă, fredonează:)
Am ieșit dintr-o mașină de spălat,
ca Aaaafrodita în sat
și... La, la, la, la, la...
M-am spălat cu soare hexagonal,
căci în ouă aveau pumnal
și... La, la, la, la, la..."

"ZYCECE: Zi, ce, ce?!...
DOMNUL DOI: Poftim? Timpof?"

"FRIPTEUZA (DOAMNEI TREI:) Sunt o fripteuză!"


În curând, în capul vostru...


"(Brusc remarcă posterul de la marginea scenei.) Totuși, de ce..."


"MAREA ȘI TOPORUL"


"UN CERCETÃTOR CU NAS: (...) Bere, și nu cerceta!
REGINA EURIFACIU: ...ne spune un cercetător!!"


Dacă apar manifestări neplăcute, adresați-vă fripteuzei de lângă voi...


"FRIPTEUZA: Sunt o fripteuză!"

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!