poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4123 .



Cand nu ai chef de nimic
personale [ Gânduri ]
Prima data...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alinul ]

2003-01-23  |     | 



Cind nu am chef de nimic Exista unele momente in viata in care pur si simplu nu ai chef de nimic. Acest "nimic"include, totusi cateva ocupatii pasnice, pufoase, departe de lumea dezlantuita:sa stai pe fotoliu,sa te gandesti aiurea, sa numeri traditionalii caii verzi pe pereti,sa lenevesti cu ochii in televizor, sa taci, sa-ti afanezi sentimentele in tihna.Din nefericire ,contextul nu-ti permite sa te abandonezi in starile si visurile tale. Intodeauna exista ceva care "trebuie" facut, vine cineva cu care "trebuie "sa vorbesti, ajungi undeva unde "trebuie" sa te porti intr-un fel anume. Fiecare usa care se deschide, fiecare telefon care suna, fiecare masina care opreste linga tine iti afecteaza universul tau minunat,lumea dupa care tanjesti si pe care rar o poti avea. Vin vremuri in care nimic nu este cum ti-ai dori chiar daca aparent nu ai nici un necaz. Dar totul pare inutil, anost,perimat. Nu te motiveaza nimic nici sa muncesti, nici sa te instruesti, nici sa te imbraci frumos nici sa fii activ in societate. N-ai face altceva decat sa te plimbi de voie,sa actionezi conform impulsului de moment,sa nu ai orar ,sa nu ai programari nicaieri,sa nu ai intalniri extenuante. Sa nu fii nevoit sa te porti frumos cu vecinii,sa nu saluti pe nimeni, sa nu te salute nimeni. Sa fii invizibil, sa te afunzi intr-o lume comoda, aparata de zgomote, de stres, de obligatii si urgente. Cu totii ne dorim ca toanele noastre sa coincida cu ale celor apropiati. Pentru ca nu putem face abstractie de toti, de parca am trai la un schit in pustietate. Dar de obicei oamenii nu prea rezoneaza unii cu altii, in materie de stari curente. Cand ea are chef de sex, el are chef de p.c..Cand el e moracanos, ea este "stupid de vesela". Cand ea e imbufnata, el e "enervant de hlizit". Ii judecam pe toti in functie de starile noastre.Ceea ce cateodata ni se pare simpatic altadata ni se pare un cretinism.Cand nu ai chef de nimic,nici o gluma,nici un cantec si nici un gest nu-ti poate reda vigoarea. Poate numai o noua iubire, un castig neasteptat de bani te-ar putea resurcita. Dar, sa fim cinstiti,de cate ori in viata avem parte de schimbari radicale? In cea mai mare parte viata noastra este o imensa rutina.Ne trezim, ne imbracam,plecam la serviciu, ne enervam(garantat),plecam acasa:))(spalam vase),facem observatii,gatim,reparam,dam telefoane obligatorii,rezolvam,ne ingrijoram, ne tocim mintea cu prostii. vedem un film (insipid de cele mai multe ori) motaim in fotoliu, apoi ne taram in dormitor si adormim sleiti de o zi in care, la urma urmei,n-am facut nimic deosebit. Uneori, noaptea, dupa ce toate luminile s-au stins si toti ochii familiei s-au inchis, ne ascundem in spatele pleoapelor si deschidem portile unei lumi de poveste, plina de fantezii de tot felul, de planuri secrete, de visuri. E cel mai fericit moment al existentei noastre, e liniste, nu suna telefonul, nu ne intreba nimeni nimic, nu ne cere un raspuns, nu........

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!