poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1570 .



Þărână
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [chiasma ]

2005-06-27  |     | 



Si s-a dus. Nu mai avea ce pierde pe pamant. Viata nu o mai avea. De mult fusese strapunsa de un cui ruginit, care isi lasase infectia fantomatica pe neuronal nervos. Fire placida, totusi. Nimeni nu ar fi banuit-o de furtuna interioara, de fulgerul care i se topise in inima, lasandu-si arsura umeda pe pielita fina a inimii albite de durere. Cine ar fi banuit ca ea se trezea zilnic cu o greutate atarnata zilnic de radacinile sufletului ei intoxicat de praf cosmic…? Cine s-ar fi gandit ca pustoaica e in stare sa-si infiga ace in vene…? Erau gaurele fine, ca o reverie catifelata pe panza unui pictor batran, suferind de Alzhaimer, desenate cu o precizie hiperbolica…
Atat de tanara… Parul sclipitor si sanatos, piele ca puful de pui abia iesit din ou… Acum era usor innorata la fata ,cu firisoare vinete, care duceau cu gandul la artere spanzurate.Plasma din corpul sau ii murdarise hainele imaculat de albe. Ziceai ca e un martisor de primavera… Rosu si alb…
Si era cu ochii deschisi… O privire inspaimantatoare, o privire vascoasa, cu o culoare de lac murdar. O mixtura de materie maleabila. Degradare vizibila abia in strafundul irisului ucis…
Alaturi de maldarul de carne se vede o umbra prafuita, zdrenturoasa, care incearca sa ridice de jos corpul inert si pacatos. Incerca sa inalte undeva cu bratele stravezii ceea ce ramsaese insirat pe cimentul umed de hemoglobina visinie. Aparitia gri avea chipul crispat de lacrimi, care lasau urme albastre de durere, buzele uscate de neputinta de a-si salva corespondentul teluric… Si scurgandu-i-se gandurile prin ochii umbriti, incepea sa se destrame in firicele de praf sis a se astearna ca un val subtire pe ceea ce ramasese dintr-un trup de tanara vioaie.
Apoi sulfa vantul. Si valul sutire se impregna in hainele alb-rosii, apoi hainele se contopira cu carnea parca batrana, iar pamantul tot la pamant s-a intors…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!