poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1212 .



Deep inside
proză [ ]
The birth part 1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ohmosis ]

2010-03-07  |     | 



1995 , Bucuresti.

Usa era inchisa , jucariile imprastiate in toata camera. La 7 ani nu ai probleme .. crezi ca le ai .. dar nu. Poate esti suparat ca nu ai primit Legou-l mult visat de Craciun sau ca nu te poti catara in copacul cel mai mare din spatele blocului .. dar toate la timpul lor. Problemele sunt inexistente , imaginatia isi mareste teritoriul pe zi ce trece si inveti in fiecare zi , chiar daca nu iti dai seama. Esti protejat de un fel de "scut". Acest scut sunt "parintii" care stim cu totii cat de absurzi si ilogici pot fii uneori .. dar varsta inseamna intelepciune. Si prin intelepciune de fapt vreau sa zic "experienta de viata".
La 7 ani poti petrece ore intregi inkis in camera ta fara sa te plictisesti , te poti trezi la 8 fara sa fii obosit , si te poti culca la 9 seara fara sa privesti tavanul ore in sir. La 7 ani esti liber. Mai liber decat crezi.
Pustiul se ridica in picioare. Arunca pistolul de plastic in pat , si okii ii sclipesc. Vrea ca tatal lui sa vina. Trebuie sa vada asta. Parca nimic nu e mai important pentru el in secunda asta. Mai iute decat de obicei, deschide usa , evita scaunul aflat in living, pus parca de niste "inamici" pentru a-i face misiunea mai grea, ajunge in holul bucatariei unde se opreste pentru cateva secunde si lipeste urechea de usa alba si veche a bucatariei.

- Stai linistita , ne vom descurca noi cumva .. oricum de pe 15 sunt in munti. Am de terminat treaba acolo , nu poate astepta.
- In schimb eu pot astepta ? bravo bravo .. multumesc de grija.
- Ana termina. Stii foarte bine ca te iubesc mult. Nu te luam de nevasta daca nu te iubeam nu?
- Da ... cateodata ma intreb de ce a trebuit sa ma alegi tocmai pe mine .. nu pot spune ca nu te iubesc .. pentru ca as-i mintii , si m-as mintii dar nu inteleg cum poti sa pleci de langa noi asa de mult timp si sa nu te gandesti ca si noi avem nevoie de tine.
- Oooof. Pana gasesc ceva mai bun pentru a pune mancare pe masa, fac si eu ce pot. Nu-mi place ca nu sunt langa voi .. uite, poate il iau pe Danut cu mine.. ce zici ?
Curiozitatea ii ajunge la limite si brusc intra in bucatarie unde mama lui gatea , avand o privire trista si ingrijorata iar tatal lui isi fuma tigara si termina un pahar de bere.
- Unde mergem tati ? Ma iei cu tine ?? Unde unde ?
- Aha! Deci vii cu mine voinicule ?
- Da da da da. Unde ?
Ana are o urma de zambet pe buze. Se gandeste ca desi ei o sa-i fie greu fara barbatul ei , macar Danut va fii fericit.
- In munte Danut. Departe. Dar mergi cu mine deci totul va fii bine. Tatal tau stie sa traiasca in munti. Poate intr-o zii vei stii si tu. Te invata tata!
- Sormea ? vine si ea ?
- Nu nu , doar noi doi. Ca doi barbati.
- mai bine asa .. poate nu sunt eu inca barbat dar .. pitica de sormea nu are cum sa fie niciodata. Poate se sperie... mai bine sa ramana cu mama.
- sa inteleg ca esti grijului ? sau vrei sa petreci timp cu tatal tau ?
- pai pai .. pot zice ca umpic din ambele ? E rau ?
- oooof nu! nu e rau Danut. baiatu lu tata .. hai incoace.

Pustiul fuge spre tatal sau , urca ( ajutat evident ) pe masa mica din bucatarie, zambeste larg cu gandul ca va fii iar cu tatal sau, singuri in creierii muntilor, unde orice loc e plin de aventuri si amintiri.

- tati, tati, sa vii sa vezi ce am facut in camera!! Vii vii ?
- Da,da normal ca vin ... m-ai facut curios. Dar sper ca stii ca trebuie sa faci si curat dupa nu ?
- Da da nu-ti fa tu probleme. Stiu ce am de facut.
- bravo atunci. fugi si asteapta-ma in camera . Termin tigara si vin ..

Baiatul ezita , dar iese rapid din bucatarie. Uraste replica asta. A auzit-o de prea multe ori. Este eroul lui , mereu va fii , dar uraste aceasta replica. "Stai sa termin tigara" .. de parca ar fii ultima tigara de pe planeta. Ajunge in camera si .. si parca a uitat ce voia sa-i arate tatalui sau. Strange jucariile , aseaza patul frumos , isi plaseaza doua perne sub cap, si inchide ochii. In capul sau .. ca un ecou .. continua aceeasi expresie .. " stai sa termin tigara .. si vin." .. adoarme , adoarme si viseaza. Viseaza o cabana , in care sunt doua paturi vechi pline de praf , in mijloc o masuta cu o lumanare mare in centru. In jurul cabanei, natura este dezlantuita. Nimic nu este identic .. totul este viu. Viseaza si zambeste .. la gandul ca va pleca impreuna cu tatal sau. Nu stie cand, dar nici nu vrea sa stie. Prefera sa fie trezit ca de obicei .. in mijlocul noptii , cu bagajele facute, evident, de mama sa , si cu tatal sau care tine in mana 2 bilete de tren cu destinatia : libertate.

-----------------------------------------------------------

- A adormit baiatu ... fimi-ar tigara ..
- Da .. esti aici si parca.. de fapt nu esti .. nu t-i se pare ciudat deloc ?
- haideeee nu mai fii rea ... stie ca-l iubesc. O sa ma revansez cand plecam. Mancal-ar tata pe el de viteaz. Parca il vad. Cum ajunge akolo e un zambet tot. Cerceteaza , pune 1000 de intrebari , si pana seara face alte 1000 de lucruri ... nu stiu cum reuseste.
- E fitu .. nu stiu de ce te miri .. de ce crezi ca am zis "da!" ? de nebuna ? Stiam eu ce fac.
- te iubesc mult Ana!
- da da .. ma iubesti dar pleci de fiecare data cand ai ocazia .. si ma lasi cu fetita singura aici .. sa ma gandesc la vrute si nevrute .. ai noroc ca stiu de fapt ce fel de om esti .. si ca stiu ca te vei intoarce intreg.
- Hai sa mergem .. sa nu trezim baiatul.

Usa se inkide usor. Danut doarme si zambeste. Camera este tacuta. Desi este 3 dupa masa , parca si orasul este tacut. Trafic putin , oamenii sunt obligati sa se retraga in parcuri , pe banci umbrite sau in propriul camin , protejati de soarele necrutator.

-------------------------------------------------------

este vara... predomina culoarea verde , presarata cu restul culorilor in mod haotic dar uniform si perfect. se aud voci ..
- tati asta ce e ?
- "asta",danut ... se numeste "pars" .. acuma sincer nu stiu daca e fata sau baiat ... dar iti pot zice ca e o ruda a soricelului , care traieste in padure.
- ruda ? adica asa cum sunt eu si unchiu Victor ?
- exact. aceeasi familie , dar diferiti. Ai strans lemne sau pierzi vremea ? Nu ti-e foame ?
- nu mi-e foame .. adica .. nu! nu mi-e foame, dar da am strans. sunt acolo langa perete, uite .. dar cand am pus ultima mana de lemne , am vazut un paianjen mare , nu vreau sa ma mai duc acolo .. ajung alea ?
- hehehehe ajung, ajung .. sa-mi arati paianjenul mai incolo. Paianjenii sunt insecte folositoare. Prind muste si ...
- da stiu! stiu. Mi-a explicat si mama dar nu-mi plac ... ma furnica tot corpul cand simt panza pe mine .. nu mai zic cand ii simt ca merg pe mine..
- eh .. baiatul lui tata.. o sa te faci mare si o sa iti dai seama ca nu sunt asa de infricosatori precum par.
- ca spanacu ? mama mereu zice ca atunci cand o sa cresc o sa mananc spanac .. dar acuma nu pot .. nu-mi place .. e scarbos!
- ahahahahha da danut .. ca spanacu! exact ca si spanacul.


- Imi place cand viseaza. are 7 ani .. dar se pricepe la detalii. iar memoria este de invidiat.
D. sta asezat pe o buturuga. Priveste scena zambind , uitandu-se din cand in cand undeva spre dreapta lui , undeva jos , unde o lumina sferica pulseaza si isi mareste masa incet, incet.
- o sa-ti place de el. e un pusti destept. Eu unu ma consider norocos ca sunt aici. se putea mai rau . sper doar sa nu-i aduci belele prea mari. Eu sunt aici sa am grija de el asa ca sper sa nu avem conflicte. Esti primul care apare .. dupa mine .. bine acuma inteleg ca eu trebuie sa fiu primul , nu asta e ideea dar , cred ca voiam sa fie altceva in locul tau.

Sfera parca pulseaza mai tare si luminozitatea sa creste cu fiecare secunda care trece. D. se ridica, isi scutura mantia alba , si trage adanc aer in piept.
- e un miracol cum putem sa simtim lucrurile astea nu ? ca aerul curat sau caldura, sau frigul ... o sa vezi .. o sa-ti placa .. nu mai ai mult si vei fii complet .. poate e cam devreme pentru varsta lui dar , acuma nu am eu de ales nu ? depinde de el. sper doar ca .. ca .. sper doar ca va fii bine. nu merita lucruri rele. Am auzit de la altii ca mine ca exista zei care nu merita sa aiba fiinte ca mine. si ca cei care sunt creati acolo sufera , si sunt condusi de cei ca tine.

Sfera ajunsese la o marime considerabila ... si incepuse sa se innegreasca. Pulsa mai incet , dar forma sa incepea sa se defineasca.

- sper ca nu vom avea conflicte. nu vreau sa fiu nevoit sa te distrug. un zeu trebuie sa aiba si parti ca tine in el. e imposibil fara. poate vom reusii sa fim indeajuns de comunicativi si intelegatori unul cu celalalt.
D. isi arunca parul din ochi , si privii in sus ... unde niste forme zburau , si un cerc luminos pazea imperiul norilor.
- e superb... o sa-ti placa de Dan. o sa vezi .. e atat de mic , dar intelege si vede multe.

Sfera incepea sa-si accelereze miscarile.. se intindea .. se misca osmotic si prindea contur. taramul creat de Danut se cutremura din temelii ... copacii se aplecau , vantul batea din ce in ce mai tare.. iar vocile din departare parca se auzeau de mai multe ori decat era normal intr-un vis. Ceea ce a a fost initial o sfera luminoasa acum era o masa neagra de materie care se amesteca si misca in toate sensurile .. pamantul din jurul ei devenea intunecat si trist , tremurul era din ce in ce mai puternic , universul se zdruncina, iar formele naturii fictive isi pierdeau forma initiala. Danut si tatal sau parca erau departe .. totul era mai greu de descifrat din pricina vuietului creat de ceea ce lua viata in micul baiat.
Bezna completa ..
urmata de acea "tacere incomfortabila" care nu aduce decat temeri si ganduri negre. O raza de lumina , doua , zece , o suta ... usor usor visul revine. Lumina insa nu vine de la soarele imaginar , ci de la D , care aseazat pe pamant undeva langa locul unde mai devreme se afla o sfera. Are mainile inclestate pe manerul sabiei sale de cristal , jumatate infipta in pamant. Cand lumina revine complet , vocile celor doua personaje principale din vis revin la normal , copacii se misca conform limitelor create de Danut , verdele este din nou imparat in regatul culorilor , iar D , usor slabit , intinde mana ..
- Multumesc. Era negru. complet negru. Singurul lucru diferit erau okii care pareau mai albi decat manta si sabia lui D. Cel din urma se uita uimit spre noul locatar al subconstientului lui Danut. Se uita in okii lui si stia ce pot acestia sa faca. Se uita cu uimire , frica , dar si hotarare in acelasi timp , ca in caz de pericol , sa-i puna capat zilelor.

- cine esti ?
- Eu sunt D. Bine ai venit.
- am venit ... am venit unde ? unde suntem de fapt ? cum ziceai ca te cheama ?
- esti .. esti in .. esti un .. esti .. deocamdata revino-ti. vorbim dupa. sunt multe de explicat.
- daca zici tu .. asa o fii ..
D il indeamna sa il urmeze si pornesc spre adanc ... undeva unde nu e nimic , si in acelasi timp totul.Intre timp , visul isi pierde culoarea lumina mirosurile , parca ramane undeva , in departare.
- Cum te cheama ?
- Hehhe la asta ma gandeam si eu acuma ... si singurul lucru care parca imi vine in minte este ... ciudat .. X. toti avem in locu asta nume "simple" ca sa zic asa ?
- daca asta iti vine in minte atunci X va ramane. Urmeaza-ma .. nu pe acolo .. nu acum .. toate la timpul lor.
- Ok ok .. sunt putin confuz si nu stiu ce se petrece .. si abea astept sa imi povestesti ..
X scoate, parca, fara sa vrea o tigara din buzunarul de la piept , o aprinde si il urmeaza pe D spre adancul lui Danut.
Formele camerei sale se perfectioneaza ... mirosul de tigara este parca mai pregnant decat de obicei ... se incrunta si gandeste " iar fumeaza tata!!" .. adoarme aproape instant inapoi ... si din nou parca zambeste .. a visat ca e la munte cu tatal sau, a visat frumos...







.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!