poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3016 .



ssst ! ...a început ședința II
proză [ ]
Punctul I din Ordinea de zi
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [inocentiu ]

2011-03-19  |     | 



Tovarăși, la primul punct al ordinii de zi, trebuie să arat că este de neimaginat cum cineva cu o gândire atât de retrogradă s-a strecurat în rândurile noastre. Și nu de ieri de alaltăieri, ci de ani buni de zile. Oare nimeni din organizația de bază nu și-a dat seama de răul imens cel l-a produs la nivelul școlii, al educării tineretului nostru, prezența acestui element dușmănos? Cum am putea-o numi altfel pe Schuller Ana decât element dușmănos? În timp ce cele mai multe cadre didactice se străduiesc să facă o educație în spiritul formării omului nou, în timp ce exemplul celor mai buni comuniști de la brigada de câmp și de la cea horticolă concură aceluiași scop prezența elementului dușmănos, chiar femeie de serviciu fiind, în apropierea tinerelor mlădițe numai benefic nu poate fi pentru ele. Gândirea novatoare a secretarului General al Partidului nostru, președintele României Socialiste, tovarășul Nicolae Ceaușescu, n-a avut, cu regret trebuie să spun, ecou în conștiința tuturor membrilor organizației noastre. Cum se poate împăca educația socialistă prin și pentru muncă, cu existența atât de apropiată, zi de zi, putem spune chiar ceas de ceas, a elementului dușmănos ? De aceea, propun plenului Organizației de bază, conform Statutului PCR după care ne conducem în întreaga noastră activitate, excluderea lui Schuller Ana din rândul membrilor organizației. Înaintea supunerii la vot a acestei propuneri, vă mai propun ca din rândul Dumneavoastră să vină câteva luări de poziție. Cine se înscrie la cuvânt? …Haideți, tovarăși,… curaj,…spuneți tot ce simțiți.
În acest timp, o parte din tovarăși studiau cu atenție portretul secretarului general și stema RSR pusă în apropierea lui, sus pe peretele din fața catedrei, alții se uitau mirați la cât le crescuseră unghiile și parcă nu le venea să creadă cât de mult li se înmulțise negrul de sub ele, cei mai mici de statură se ascundeau de privirile tovarășului Turcu în spatele unora mai zdraveni. Numai Schuller Ana se uita cu o privire aproape rugătoare la prezidiu. Nu cumva să se termine ședința și ea să nu fie dată afară. Știa de la alții ce drum trebuia parcurs spre RFG. Întâi și întâi trebuia dată afară din partid, numai așa va putea primi formularele mici, iar, după ce le va completa și înainta, numai Dumenezeu (adică Herr Got) putea ști dacă va primi, și când va primi, formularele mari. Numai când va vedea în mâna sa acele formulare, va fi sigură de plecare. Și poate nici atunci. Bărbatul ei, Martin, și-a predat carnetul roșu BOB-ul unei fabrici din orașul apropiat unde era paznic de noapte. Dacă nu și-l va preda și ea, cât de curând, s-ar putea ca el să primească formularele, iar ea nu. Fiul lor, Hans-Verner, care dispăruse acum aproape doi ani din sat, le-a trimis o recomandată tocmai din Krefeld, landul Renania-Westfalia, în care era și o chemare pentru reîntregira familiei. Deci trebuia cu orice preț să scape în seara asta de carnet. Știa că lui Niculiț, secretarul BOB, îi place rachiul tare. Nici celorlalți membri ai birului nu le displăcea nici chiar lui Raveca lui Blanga și nici Vetei lui Sâia, singurele femei alese în BOB pentru a se păstra componența pe sexe. (Cu cea națională era mai greu, acum când aproape toți sașii aveau gândul plecării.) De aceea a luat cu ea două sticle într-o plasă. Le-a făcut să sune când a trecut pe lângă membrii biroului. Dar Niculiț, în loc să-i zâmbească șăgalnic și conspirativ, ca-n alte dăți, i-a făcut un semn din ochi care putea să însemne Nici nu poate fi vorba.
- Hai, tovarăși, înscrieți-vă la cuvânt!
Privitul spre tablou și la unghii era parcă mai intens,
- Dau cuvântul tovarășului Niculiț.
În timp ce în sală se auzeau răsuflări de ușurare ,secretarul BOB
își mai scoase odată ochelarii și apoi un maldăr de foi dintr-un buzunar.
- Cer permisiune prezidiului să vorbesc șezând.
Tov Turcu înclină capul în semn de aprobare. Cu ochii pe foaie, Niculiț continuă:
- Tovarăși, vreau să-mi esprim ind…ind…indeg..narea pro…fundă și obro..oprobul…față de gestul nec…necugetat al tovarășei…S c h
Înterveni tov Turcu :
- Ce tovarășe?... care tovarășe?… Nu-i mai zice așa… nu merită!
- Da… cum?
- Zi-i așa cum merită…zi-i …
- Cum?
- Zi-i cetățeană, și nu mă mai întrerupe atâta.
Privirea Anei începu să se însenineze pe măsură ce Niculiț punea, una după alta, deoparte, foile citite. Era ușurată de-a binelea când același Niculiț anunță trimfător
- În urma numărătorii voturilor, Ana Șulăr a fost exclusă din rândurile noastre, a membrilor de partid.
Apoi:
- fiind epuizat primul punct al ordinii de zi, propun să facem o pauză de un sfert de ceas, pentru o țigară, după care să ne continuăm lucrările cu al doilea punct al ordinii de zi: Diverse. Cine este de acord?...cine este împotrivă? Cine…

Va urma


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!