poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 99 .



Alt (Amantei mele blonde)
proză [ ]
26.10.2018

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [LaurentiuRadoi ]

2023-12-03  |     | 



Am spus doar că la rece îmi trece. La rece gândesc mai profund, uneori corect, alteori greșit.
Da. Ai avut dreptate. Nu îmi era bine. Chiar dacă atâtea râuri frumoase curg către delta știută, din când în când mai vine câte un vânt ce tulbură frumosul curent ce curge prin mijlocul albiei. M-a apucat nostalgia. Acea nostalgie a anilor. A anilor ce trec ușor ușor in toamnă, chiar dacă eu încerc sa îi încadrez încă într-o frumoasă vară. Jucai atât de bine teatru de parcă și tu credeai ce spui. Adevărul îl știam însă, doar noi doi. Și totuși erai atât de înfloritoare ca un boboc gingaș ce abia ieșit din primăvară face cunoștință cu mângâierea toridă a soarelui estival. Nu am putut să mă abțin și să nu remarc diferența de anotimpuri, chiar dacă sunt doar la unsprezece ramuri de copac distanță. Și prin această coborâre în abisurile negrelor brațe de gând, am adăugat atâtea aripi de fluturi pe care le credeam sau le văd sau nu tăiate, legate. Am redeşteptat apăsării încălțămintea ce mă strânge, legătura strânsă a șireturilor. Și gândeam, chiar de-ar fi să mă dezleg și să merg desculț prin nisipul în care petalele tale cuminți gâdilă zâmbetul soarelui, nu ți-aş fi un mare ghimpe tomnatic, uscat ce nu mai poate decât să înțepe gingășia corolei tale?

Râul meu, ce curge are aceleași ape. Lunca ce își crește bogata recoltă pe lângă apele lui este la fel de mănoasă. Oricând poți culege tot ceea ce ai nevoie din toate roadele ei. Fără nicio reținere. Oricând poți conta pe mulțimea sedimentelor depuse la fundul albiei. Însă delta în care te afli merită un râu cu ape repezi, văratice, în care vâsla bărcii să se poate scufunda multe anotimpuri de aici înainte. Asta m-a fulgerat azi, ca în timpul unei ploi repezi de vară. Poate greșesc. Dar dacă nu? Mă uit la tine de jos, ca la o sfântă icoană la care trebuie doar să admiri zâmbetul madonic nicidecum să îndrăznești a visa că ai putea săruta rama cu buze uscate, crăpate de vântul tomnatic.
Iartă-mi ideile care nu îți plac, dar ia-le ca atare.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!