poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1314 .



Îmbrățișări de la Eminescu!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [GeoSteph ]

2009-05-04  |     | 



De „1 Mai Muncitoresc” – cum îmi place să zic, că așa zicea tata, Dumnezeu să-l odihnească! – s-a nimerit să pic în tura de noapte: paznic la Casa Scriitorilor „Pui de lei” din Sinaia, fondată de scriitorul Radu Herinean cu contribuția sufletiștilor lui de pe site-ul AGONIA, în urmă cu… ceva vreme. (Phhiii, am uitat anu’, uita-m-ar relele, deși am cărat și eu cărămizi alături de băieții și fetele lui Radu; ehe, ce frumos a fost!)
…Trecuse de miezul nopții. Simțeam că mă cam pișca frigul, așa că am început să mă plimb de colo-colo. La un moment dat m-a cuprins o neliniște tulbure. „Măi, ce să fie asta?” mi-am zis. Și-am coborât în lizieră. Dar surpriză, și ce surpriză! Din întunericul cuibărit între cetini, îl văd înaintând spre mine pe… Eminescu. Ei asta-i acum, am și vedenii!
M-am frecat la ochi: Nu se poate! Și n-am băut nimic… Nici pastilele nu mi le-am luat… Așa e: El e! Eminescu, chiar El!
- Ce faci aici? m-a întrebat. Respira greu.
- Păi, sunt paznic. Văd cine intră și cine iese.
- Și cine a intrat? s-a înălțat El pe vârfuri, să vadă…
- Ceva mai devreme au intrat Luceafărul cu Cătălina, că noi așa le spunem celor doi poeți, cei mai tineri din site…
- Bine, așa să le spuneți…
- Au mai intrat Mircea cu oștenii lui. Ãștia sunt criticii de pe site. A mai intrat Călin file din poveste…
- De ce-i ziceți așa?
- Călin asta vine mereu cu câte-o poveste și-și rătăcește mai mereu filele. Noi așa-i zicem. Ei și după el au intrat un împărat și-un proletar, niște somnoroase păsărele…
- Glumești! Astea-s rudele mele… Mă rog… Zici c-au intrat și sunt aici?
- Da, Maestre!
- Și de ieșit cine-a ieșit?
- Cum să vă spun… Aici, la noi, când se iese, se iese definitiv.
- Așa? Și de ieșit… definitiv, cine zici c-a ieșit?
- Au ieșit Partidul, Ceaușescu, România…
- Și România, zici?
- Da, Maestre. A luat-o într-acolo. Zice c-are întâlnire cu Europa.
- De unde știi asta?
- Nu trebuie s-o știu. O văd… Toată lumea, aici, la noi, scrie fără căciulă pe ă, fără acoperiș pe â și pe î, fără codițele alea, puse de Heliade, la ș și la ț…
- Da’, dar le pronunță… a șoptit Eminescu.
- Așa e, de pronunțat le pronunță, dar le vor uita. Dacă nu ei, precis copiii și nepoții lor.
- Poate n-o să le uite, că românii își iubesc limba.
- Da de unde?! S-au englezit toți, s-au înstrăinat… Toți vor s-ajungă în Europa și-n America… Da’ poate nu i-o ține mult zăpăceala asta. S-or întoarce. Că doru’-i cam trage de mâneci, și ei nu prea rezistă. Așa suntem noi, toți românii. Dumneavoastră știți bine asta.
- Știu, că și pe mine m-a ars dorul pe vremea mea, iar acum m-a pus în mișcare…
Pe când vorbeam cu Poetul văd apropiindu-se un grup gălăgios, compact.
- Pe-ăștia-i cunoști? mă întrebă Eminescu.
- Ba bine că nu. Sunt numai de-ai noștri, de la „AGONIA”. Ei ce mai țin steagul poeziei, al glumelor bune, al prozei și-al cântecelor noastre. Toți unul și unul, fete și băieți de toată isprava. Nici unul dintre ei nu te-a uitat. Te iubesc ca pe-un zeu…
- Ei, dacă-i așa, zi-le că-i iubesc și-i îmbrățișez și eu!
- Neapărat le-o voi zice, precum îmi spuneți. Să știți că toți vă știm poeziile pe de rost. Și eu le știu și le recit acasă soției și copiilor…
N-am apucat să-mi termin fraza că Eminescu s-a risipit în întunericul dintre brazi. Am rămas cu ochii în lacrimi, privind în urmă-I. Inima-mi bătea să-mi spargă pieptul. M-o crede cineva, oare, că eu, un simplu paznic de noapte, am stat de vorbă cu Cel Mai Mare Român, pozat până și pe banii noștri – Doamne, și aveam la mine hârtia de 100 de lei, să I-o fi arătat și Lui!
…Dar să nu uit ce e mai important: Maestrul mi-a spus că vă iubește pe toți și mi-a cerut să vă îmbrățișez din partea Lui.
Întâlnindu-se pe aceste rânduri, ochii dumneavoastră și ochii mei înfăptuiesc deja voia Poetului!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!