poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1107 .



razboi!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [colorit ]

2000-11-22  |     | 



Soldatul mergea agale....se intorcea acasa...
Razboiul se terminase....o fericire profunda ishi facea locul in sufletul lui...ca o lumina imensa...sau...cel putzin asha ar fi trebuit sa fie!...
Ciudat...nu era asha...
Se simtzea gol...se ashtepta sa nu mai simta greutatea aceea incomensurabila in suflet,sau cum apasa pe umerii lui...
Dar...din nou..surpriza...
Trenul gonea...gonea....greshit spus.....mai bine zis se mishca cu viteza melcului adormit...asha i se parea lui..shi,deshi ar fi trebuit sa il enerveze acest lucru,se bucura...avea timp sa mediteze...
La ce?
La razboi evident....la cel ce a trecut...
Shi-a dat toata silintza sa faca ceva bun...dar poate fi vorba de ceva bun in razboi?
E ceva bun ina omori altzi oameni,semeni,doar pentru ca sunt calificatzi drept dushmani?
Probabil ca da...oricum..de ce sa ishi bata el capul cu asemenea intrebari?
Il ajuta la ceva?
Sau ishi obosea doar creierul shi asha destul de ostenit dupa totzi acei ani...
Familia lui....ar fi trebuit sa se insoare..poate ar fi avut shi copii acum....dar,nu era timpul pierdut...
In fond..avea toat viatza inainte,sa faca....sa faca....
sa faca ce???
Iata inca o intrebare....
Shi,mai mult decat atat.....nu mai voia sa gandeasca..voia doar sa doarma...sa nu mai traiasca...se saturase...
ishi vazuse moartea cu ochii de atatea ori..incetase la un moment dat sa numere...
Nu era corect!
Dar,in fond,ce era corect in viatza???
Iar intrebari!
Parca era o conspiratzie in creierul cel obosit al lui....shi voia doar pace! Dar nu era in stare sa ishi ofere acea pace pe care shi-o dorea atat de mult!
Mergea acasa!
Shi nu era fericit!
Se saturase de oameni....vazuse atat parztile lor bune,cat,mai mult,partzile lor rele!
Vazuse cum soldatzio avizi de recunoashtere omorau altzi oameni intr-o veselie!
Constructzia de cuvinte nu e prea buna,dar,cam asha vedea el lucrurile...
A vazut spanzuratori....a vazut oameni ce se leganau in bataia vantului...grotesc!
Dar..in fond...ce il privea pe el asta?
Ce il privea pe el ca existau atatea familii care erau neintregite...ce il privea pe el ca erau tineri,omoratzi...ce il privea ca unii voiau sa mearga acasa ,dar ca nu mai aveau asha ceva???
Il privea pe el ca oameni..de fapt brute profitau de orice ocazie pentru a omori...pentru a face rau...shi aveau mereu aceeashi scuza...era razboi!
Un razboi se terminase....acum urma un altul...al lui..al vietzii lui...
Dar..in fond....ce il interesa pe el ce se va intampla cu viatza lui?
Se va lasa purtat de val,ca shi pana acum...nu a murit,shi daca nu a murit pana acum,nici nu va mai muri...pana la adanci batranetzi!
Ce il privea pe el restul?
Datoria lui era de a ajunge acasa,ca oti ceilaltzi soldatzi care il inconjurau...
Va face ce fac shi restul....
In fond.....asha facea toata lumea....nimeni nu lua viatza in piept...se lasa la fund,ca valurile sa nu fie simtzite atat de acut.....
Da!
Asta era solutzia!
Sa copieze.....
doar asta era l;a moda...nu??????

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!