poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1858 .



Requiemul lui Sisif
proză [ ]
De la naivitate la nihilism

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [VI ]

2004-12-06  |     | 



Requiemul lui Sisif
(Sau amorul unui scriitor)

Introducere:

Sisif:
Plimbându-se nervos la poalele muntelui în așteptarea pietrei.Þine în mână o frunză verde de măslin.

De la la nașterea mea și până la începuturi au trecut câteva etape;mai întâi a fost Haos, apoi a venit Cronos,din trupul lui s-a născut Zeus, iar apoi am venit eu pe lume.Nu mă înțelegeți greșit, eu nu sunt atât de mare ca cei enumerați anterior.V.I. m-a răpit și m-a pus să joc acest rol.Normal că V.I. nu poate fi comparat cu Homer!Acest plagiator modern mi-a ales și o iubită(mă rog alegere la fel de inspirată), Pandora.De ce?Poate exista vre-o afinitate între mine,erou al lui Homer și Pandora, eroina lui Eshil?Numai actor de tragedie să nu fii!La drept vorbind mie nici măcar nu îmi place Pandora.E pământie ca lutul , nu e născută din dragoste e făcută de-un fierar pe nicovală, din ură...e drept , da e drept că e gingașă și are în ochi privire de zeiță dar frumusețea e mască de ceară pentru mine.Și încă ceva, să vă spun un secret-Hermes i-a dăruit agerime de minte și iscusință.Eu nu vreau o astfel de aleasă, dacă e isteață nu e bine!Și la urma urmei,cine este V.I. ăsta’ să-mi dicteze mie ce să fac?!

Pandora:
Îngenuncheată în templul Moirelor

E imposibil așa ceva?Eu muza lui Eshil, să fiu pusă într-o situație atât de umilitoare!Cu un rob al lui Hades?!Ha!După ce toți zeii din Olimp m-au admirat pentru că am făcut voia lui Zeus, Tyhe să mă dea pe mâna unui petecar de cuvinte, a unui ratat care murdărește cu cerneala lui numele zeilor!?Așa ceva nu pot să admit.E drept că împărăția noastră este pe culmile amurgului și că ne aflăm condamnați în umbra crucii, dar toți zeii au soarta lui Helios,răsar dimineața pentru a apune seara.Melpomena mă va ajuta cu siguranță pentru că îi pângărește arta,iar Thanatos ,Ares și Hades nu vor sta deoparte.Războiul cu Tyhe și acest mâzgâlitor de foi a început.Nike fie cu noi!

25

Cuprins:

Sisif:
Cu fața udă de transpirație, părul năclăit, cu picioarele zgâriate și hainele rupte pe el, rostește, împingând bolovanul cu ambele mâini, aproape de culmile muntelui.

Patru ani,patru ani pentru ce?Afrodita m-a osândit la fel ca Zeus de când am călcat în patul Pandorei.Același munte,aceiași stâncă!Ea mă rănește prin felul ei de a fi, mândru și potrivnic, prin necredința ei (ce e drept, știu să se fi întâmplat asta doar o dată, dar cum eu sunt aici iar ea acolo, orice e posibil),prin bestialitatea cu care îmi sfâșie iubirea ei sufletul, atunci când eu mă preocup doar de bolovanul acesta(deși lumea e plină de Pandoare),iar ea îmi povestește cu nepăsare și seninătate chiar, despre frumusețea celor pe care îi întâlnește, despre balurile la care se duce și distracțiile la care ia parte.Nu mai rezist...

Cu trupul asudat și brațele tremurânde’ dă drumul bolovanului.Îl privește rostogolindu-se și continuă:

Asta este fericirea mea de patru ani de zile.Dau drumul bolovanului din vârful muntelui.Nu o mi vreau, o urăsc!!!Apoi , primesc o scrisoare, îi simt parfumul... și iau din nou la rostogolit piatra spre vârful muntelui.Astăzi,nu o mai impresionează nimic.Înlănțuirea lui Thanatos nu i-ar mai smulge o grimasă, ce să mai vorbim de robia mea zilnică?O, Zeus la ce ai dat naștere unei ființe atât de paradoxale?I-ai zis Pandora* pentru a fi pe cât de frumoasă pe atât de rea?Când îmi oferă toate darurile frumoase și bune ale inimii, ochilor, gurii și trupului mă face să uit de nenorocirile și durerile ascunse în cutia ei!

Pandora:
Privind prin geamul unei vitrine de sticlă, o adunare de bărbați discutând.

Cred că am început să înțeleg sensul acestor lucruri!Sisif mi place,mi-ar pune la picioare orice,dacă i-aș cere în numele preamăritei Afrodita.La început îl iubeam pe mult pe Sisif, pentru că mă impresiona munca lui zilnică la poalele muntelui,acum însă,munca lui mă lasă rece!Nu se pricepe la literatură și gata!E n el de Prometeu care se vrea a fi Zeus, și preferă cioara care să-i sfâșie ficatul, decât să-și accepte condiția.
26
Eu visez un alt Sisif.Un Sisif care să dorească binecuvântările Herei, care să-și dorească lucruri materiale,cu râuri de cermeală sau bălți de sudoare nu poți hrăni decât imaginația sterilă și goală din lumea lui Hypnos.În Sisif văd deja tristul trecut, scară spre minunatul Viitor.Va fi un Heracle cu mușchi mari,ochi pătrunzători și curaj supraomenesc, un Ares în fața căruia să tremure milioane de oșteni, sau un Zeus stăpân peste zei și oameni, peste pământuri și bogății?!

Încheiere:

Undeva departe,Pandora continuă să-l caute pe Heracle,Ares sau Zeus, la baluri,în marea metropolă, pe înaltele turnuri.Și Sisif e la fel de fericit;acum pitra a devenit și mai mare iar muntele și mai înalt.Sudorile îi curg șiroaie pe obraji dar nu se oprește niciodată.Poate mâine Afrodita va fi mai îndurătoare sau Heracle, Ares ori Zeus nu o vor întâlni pe Pandora. Nenorocirea urâtă , șchioapă ș dezgustătoare de pe fundul cutiei Pandorei, râde în hohote.
*
dupa patru ani și cinci zile(25.12.2001) Pandora l-a părăsit pe Sisif pentru un oarecare... Ares!(n.a.V.I.)


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!