poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2168 .



miros
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [alsohere ]

2005-09-09  |     | 



Drogatu: Ma indepartez… cobor cate o treapta, dau peste alte pacate… mai vreau un joint… mai cobor o scara… am ajuns in infern, ma dau la o parte, ma regasesc. Sunt un drogat.
Drogata : buna, mai ! ai nevoie ? vrei o linie ? ia-o ! o vrei ? Si eu o vreau, mai mult decat tine.
Drogatu : Pleaca de aici ! ma enervezi. Crizele tale de drogata, prafurile nu mai sunt nimic… Uita-te la Dante. Ce erou tragic ! Nu seman cu el din profil ?
Drogata : Boule ! cine naiba te crezi ? marele erou sa inteleg. Uita-te la mainile care iti tremura, glasul, intri in sevraj.
Drogatu : ce romantic suna ! ce lupta din pasiune inauntrul meu. Ce suflet chinuit in ceata prafului alb. Si totusi sunt stapan al dorintelor si destinului meu.
Drogata : pariezi pe chestia asta ? uite ce am aici ? e numai pentru tine… cum iti mai stralucesc ochii acum…
Drogatu : la dracu e lupta mea ! da-o-ncoace ! da-o-ncoace !
Fumatoru : Aveti un foc ? dracia asta nu mai merge.
Drogata : uita-te la asta ? dar tu ai o tigara ?
Fumatoru : ce ma intrebi pe mine ? ia zi ! ai sau n-ai ?
Drogatu : Si cand un intelept filosof zicea : Tutunul dauneaza grav sanatatii…Il citeaza toti pe pachetele de tigari. Ce om destept !
Fumatoru : Si cine te crezi tu sa-l parafrazezi ? despre drogati nu se zicea nimic ? am uitat… Esti in perioada in care nu recunosti ce ai devenit.
Drogata : ceva mai bun decat tine sau cel putin la fel. Oricum doar viciul difera. Tine-ti focul si taci !
Drogatu : deja ne facem prieteni. Si eu care credeam ca nimeni nu ne mai vrea. Acum o secunda eram doar paraziti.
Deprimata( plangand) : nu mai vreau sa traiesc ! de ce eu ? e ultima( arunca flaconul).
Vreau sa mor. Mai vreau o pastila.
Fumatoru : uite-o pe alta. Lasa-ma sa ghicesc, diazepam ? deja te-a parasit ? un tub intreg…
Deprimata : ce vrei sa spui cu asta ? eu nu iau asa ceva in mod obisnuit. Am doar o mica depresie. Imi trece daca stingi tigara asta.
Drogata: las-o in pace! Nu vezi ca are nevoie de ajutor? Am ceva mai bun decat diazepamul. Te intereseaza ?
Drogatu : Scarile se maresc pana cand o treapta devine imposibil de coborat. M-am poticnit. Sunt singur ? vrea cineva sa ma ajute ? va alaturati domnisoara ?
Alcoolica : e rost de petrecere ? unde e barul ? dar sssttt… sa nu afle ai mei. M`ar omori in bataie.. dar mai conteaza o palma in plus ?( rade)
Fumatoru : desigur. Pe langa asa-zisa noastra dependenta a ta e cu mult mai neimportanta. Esti in siguranta aici.
Deprimata : tremur… ai in sticluta aia dizolvate niste pastile ? ceva ce sa ma faca sa zambesc ? imi place ranjetul tau.
Alcoolica : iti multumesc mult. De cand nu am mai primit complimente. Inseamna ca sunt mult prea treaza acum daca te bag in seama.( ia o gura)
Fumatoru: si eu mult prea nervos si plictisit. Ar trebui sa plec.( vrea sa se ridice). Discutiile astea m`au cam enervat. Ce naiba e aici ? loc de dat cu capul ?
Drogatu : de pragul de sus daca imi permiti sa te completez. De viata in special. Nu te`ai mai lovit de tine pana acum ? n-ai uitat sa mai privesti in suflet si in trup in acelasi timp ?
Alcoolica : baliverne… vorbe-n vant care trec la fel de usor ca bautura mea de-a lungul gatului. Vezi ?
Cofeina : ma scuzati. Stiti unde pot sa gasesc un coffee shop ? m-am trezit devreme dupa o noapte alba. De studiu, cu prietenu, ma intelegeti. Mi-e asa de somn !
Drogata : sigur ca te inteleg. Am avut si eu atatea nopti albe, si prafuri albe… ce viata alba am. Ar trebui sa ma cheme Maria.
Fumatoru : ia mai taci si pleaca de aici. O sperii pe fata asta. Si dependenta ei ne`ar putea fi folositoare. Ce zici vrei sa stai aici cu noi?
Deprimata : incercam sa dam un sens nou vietii asa cum a zis nu stiu cine de pe`aici.
Te intereseaza ?
Cofeina : viata mea nu poate fi conceputa fara o cafea. Asa ca ce sens sa gasesc la ceva ce momentan e in stare de letargie?
Alcoolica : letargie, viata… mi se pare mie sau s-a format un paradox ?
Drogatu : cavalerii apocalipsei se indreptau spre pamantul lui Dumnezeu si parjoleau tot in drumul lor. Atentie, vin ! si Dante este printre ei. Si eu, si tu, noi toti suntem in calea lor.
Cofeina : Infernul lui Dante si iadul de zi cu zi… stiu ce vrei sa spui. Lasa-ma o clipa si va explic tuturor.( plec putin dupa o cola)
Drogata : l-a inteles cineva… cum naiba vine asta ? dar ce spunea ? l`a auzit cineva ?
Fumatoru : spunea ceva de mine
Deprimata : si de mine.
Alcoolica : mie mi s-a terminat sticla. Unde e petrecerea ?
Fumatoru : (stinge tigara nervos) de azi ma las.(tuseste) oricum m-am lasat de 6 ori pana acum. De data asta o sa reusesc.
Cofeina : m-am intors in purgatoriu. Ce spuneam? Da… imi amintesc foarte bine.,,drumul pana in infern e construit din vicii.
Deprimata : eu am o singura slabiciune : pasiunea de a iubi, dar finalul este mereu trist, iar viata mea tragica.
Fumatoru : si eu am, pardon aveam un viciu linistitor. Imi place sa fumez. Dar acum cateva minute am renuntat la ultima tigara.
Alcoolica : mie imi place sa traiesc. Ce e rau in asta ? si daca mai beau si alcool vad viata mult mai frumoasa ? gasiti ceva rau in a fi fericit ?
Drogata : hai lasa ca nu e chiar asa. Greseala ta e ca nu vezi ceea ce esti ?
Alcoolica : o alcoolica ? dar tu ? macar eu mai am o speranta. Tu spre ce te indrepti? Spre o supradoza ? sa vedem cine scapa atunci ?
Cofeina : si singura vrei sa descoperi asta ? daca nu m-as fi oprit eu as fi avut oare puterea sa recunosc ce e evident pentru toti ? Ca sunt dependenta de cofeina ?
Drogatu : si dependenta ei usoara facu ca celelalte sa dispara in neant, singure, ratacite, lasand in urma doar un chip frumos si un zambet trist. Tampenii.. credeam ca o sa ma descifrezi mult mai repede. Timpul meu a trecut.
Deprimata : si al nostru tuturor, nu vezi cum ne privesc ceilalti ? auzi-i cum susotesc.
Fumatoru : mai au putin si cad prada tentatiei.
Cofeina : mai au putin si va ajuta. Va temeti de ajutorul lor ? va temeti ca nu suntem destul de puternici sa trecem si peste asta ?
Drogatu : ma tem de mine asa cum ma tem de toti cei care intind o mana ca apoi sa o retraga. Crezi in mine ? pacat… si eu am crezut candva si m`am ars Asa ca ar fi bine sa nu`ti mai bati capu. Pleaca !
Alcoolica : si eu ma gandeam de ceva timp sa ma sutesc. Mi s-a facut sete.
Cofeina : daca plec se intampla ceva ? hai sa coboram scarile impreuna pana la ce se ascunde dincolo de intuneric, pana la noi insine. Hai sa ne gasim eroul care sa ne invinga dependentele.
Drogata : cred ca si eu vreu va vin cu voi.
Drogatu : ai spus-o la fel de frumos ca si mine. Aproape ca m`ai convins. Drogurile fie ele praf sau altceva nu trebuie sa fie mai puternice ca viata.
Fumatoru : asa e sunt de acord cu tine.
Deprimata : si ce`i mai frumos in viata decat sa ai pe cineva cu care sa o imparti si care sa nu te lase sa te indepartezi de la drumul cel bun

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!